اخبار اداری و استخدامی

تصویب سند راهبردی رزمندگان در کمیسیون اجتماعی دولت

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خبر داد: تصویب سند راهبردی رزمندگان در کمسیون اجتماعی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد عباسی ساعتی پیش در جمع مسئولان امور ایثاگران ثبت احوال کشور که طی همایشی از صبح امروز در این شهر حضور یافته‌اند، با اشاره به نحوه و روند پوشش قشر ایثارگر و رزمنده اظهار داشت: در حالی برخی از مباحث و گفته‌ها با تمام نارسایی‌ها پیرامون خدمات به این قشر در کشور ما مطرح است، که در بسیاری از کشورها به این قشر از جامعه‌اشان گسترده‌ترین خدمات و در سطحی عالی ارائه می‌شود.

وی در همین راستا یادآور شد: به عنوان نمونه در کشوری هانند الجزایر وزارتی به نام مجاهدین وجود دارد که به امور ایثارگران و رزمندگان آن کشور می‌پردازد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه علی‌رغم تمامی تلاش‌ها و از خود گذشتگی های ایثارگران جمهوری اسلامی آنگونه که باید به این قشر خدمات و توجه لازم نمی‌شود، اضافه کرد: هر چند تاکنون کارهایی در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است، اما باید بگوییم بیشتر توجهات در این حوزه همواره پیرامون خدمات خلاصه شده است و آنگونه که باید به تعمیق‌بخشی فرهنگ ایثار و شهادت توجه نشده است.

وی از تدوین سند راهبردی رزمندگان و تصویب آن توسط کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این سند یک بار در هیئت دولت مطرح و برای برخی از اصلاحات ارجاع داده شده است.

عباسی یادآور شد: این سند می‌تواند به عنوان یک ظرفیت و مشخص کننده چارچوبی برای خدمات رسانی به رزمندگان و ایثارگران باشد.

وی افزود: باید در کشور به سمتی پیش برویم که قوانین مربوط به حمایت از ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت شکل عملی و اجرایی به خود بگیرد نه اینکه احساس شود تنها قانون روی قانون وضع می‌شود.

عباسی تصریح کرد: باید دید و زوایه حاکم بر خدمت‌رسانی به ایثارگران و رزمندگان را در کشور تغییر داد.

یادآور می‌شود چهارمین همایش مدیران و مسئولان امور ایثارگران ادارات ثبت احوال کشور از صبح امروز در بندرعباس آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام