اخبار اداری و استخدامی

بخشنامه معاون اول در خصوص توقف مصوبه مهرآفرين منعي ندارد

* عبدالعلي تاجي

در خصوص بخشنامه اخير صادر شده از سوي معاون اول رييس جمهور، آقاي جهانگيري بايد گفت دولت می‌تواند مانع اجرای بخش هایی از مهرآفرین را که عملیاتی نشده بشود و یا آن را تغییر داده و اصلاح کند.

در احکام قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات کشوری اختیاراتی برای استخدام به هیات دولت داده شده است که بر این اساس دولت دهم در قالب طـرح مهرآفرین مصوبه‌ای را به تصویب و در زمان حضور خود بخش هایی از آن را اجرا کرد و اکنون نیز دولت یازدهم می تواند در مورد آن بر اساس ضوابط قانونی تصمیم گیری کند.

نظام اداری بسان موجودی زنده است که همواره نیازمند تغییر و اصلاح است. نظام اداری بستری برای اقدامات و انجام وظایف دولت‌هاست از این رو هر دولتی که سر کار می آید باید با فراهم آوردن ابزار و لوازم لازم برای انجام امور، تعهدات و برنامه‌های خود را اجرایی کند که مهمترین آنها اصلاح ساختار نظام اداری است و همان طور که در دولت های قبلی بخش هایی از آن انجام شده در دولت های بعدی نیز باید تکمیل شود.

کشور نیازمند یک نظام اداری چابک است تا دولت بتواند در بستری مناسب تمامی دوایر مسوولیت خود از جمله موارد مربوط به استخدام و اشتغال را به نحو مطلوبی انجام دهد.

 

معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام