آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ثمرات طرح مهرآفرين دولت

 

* هاجر تحريري نيك‌صفت

معاون راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

با توجه به اين كه معاونت توسعه و منابع انساني رئيس‌جمهور داراي نقش تصميم‌گيري، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري و نظارت است متاسفانه به دليل اين وابستگي‌ها نقش اجرايي را به خود گرفته بود و درگير مسائل اجرايي شده بود؛ با اشاره به اينكه وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي اجرا كردن امور است بنابراين بايد به كساني كه در مرحله اجرا قرار دارند اعتماد و از ظرفيت‌هاي قانوني آن‌ها در انجام برخي قوانين استفاده كرد. از طرفي ظرفيت‌هاي قانوني كه در برنامه پنجم و هم چنين مواد 181، 186و 224 اين اجازه را داده است تا بتوانيم از اين فرصت استفاده كرده و فلسفه وجودي طرح مهر آفرين كه تفويض اختيارات به دستگاه‌هاي اجرايي است به طور تمام و قانوني اجرا كنيم.

اين تفويض اختيارات به مسئولان اجرايي و استانداري‌ها با ساماندهي و در چهارچوب قانون و نظارتي كه معاونت توسعه سرمايه انساني رئيس‌جمهور انجام مي‌دهد صورت مي‌گيرد. تمام اقدامات اجرايي اين طرح از سوي بالاترين مقام دستگاه انجام مي‌شود لذا اجراي اين طرح يك كار اصولي و منطقي است و موجب شادي و نشاط بسياري از مردم و كارمندان خواهد شد.  

در اين بين مي‌توانيم با همكاري تمام مسئولان اجرايي و هم چنين نمايندگان مجلس به 10 شماره از سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري (شفاف‌سازي، عدالت، تكريم ارباب رجوع، استفاده از دولت الكترونيك، توجه به مناطق كم‌تر توسعه يافته، آشنا شدن افراد با حقوق خود) با اجرايي شدن طرح مهرآفرين به آن‌ها تحقق ببخشيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام