آزمون های استخدامی

آگهی استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1394+ دستورالعمل آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمات آموزشی

شناسنامه قانون | medu

خبر پنجشنبه 8 مرداد 94

وزیر آموزش و پرورش گفت: نام نویسی از متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۱۱ تا ۱۷ مرداد و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : شرایط و منابع این آزمون شنبه ۱۰ مرداد از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۷ شهریور برگزار می‌شود و ۵ هزار نفر پس از موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وی افزود: پذیرفته شدگان این آزمون یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش خواهند دید و از مهر ۹۵ وارد مدارس می شوند.

http://iran-karyab.com/image/dl/omomi.jpg

خبر چهارشنبه 7 مرداد 94

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خبر درج اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در روزهای پنجم و ششم مرداد را تکذیب کرد.

حسین توکلی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش شده قرار است آزمون استخدامی این وزارتخانه را سازمان سنجش برگزار کند اما تاکنون هیچ اطلاعیه ای را این سازمان منتشر نکرده است.

وی همچنین ضمن تکذیب اعلام زمان ثبت نام و آزمون برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش که برخی خبرگزاری ها آن را ۱۱ تا ۱۷ مرداد اعلام کرده اند افزود: آزمون استخدامی شهریور برگزار می شود ولی زمان ثبت نام آن هنوز مشخص نشده است.

برخی خبرگزاری ها روز گذشته به نقل از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از درج اطلاعیه آزمون استخدامی آزمون و پرورش توسط سازمان سنجش خبر دادند و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ۱۱ تا ۱۷ مرداد و زمان برگزاری این آزمون را ۲۷ شهریور اعلام کردند.

معاون رسانه ای اداره کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اعلام هر گونه خبر در رابطه با زمان ثبت نام و آزمون استخدامی این وزارتخانه را به غیر اخباری که در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام می‌شود غیرواقعی دانست.

رسول پاپایی گفت: وزارت آموزش و پرورش تاکنون هیچ خبری درباره زمان ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه اعلام نکرده است و متقاضیان شرکت در این آزمون فریب خبرهای غیر واقعی آزمون استخدامی این وزارتخانه را در فضای مجازی نخورند.

خبر چهارشنبه 7 مرداد 94

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روز 27 شهریورماه خبر داد گفت: اطلاعیه مربوط نیز طی یک تا دو روز آینده منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در نشست خبری مربوط به سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، درباره جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: هنوز ریزه کاری‌هایی باقی مانده است چرا که شرایط سنی و.. باید از سوی سازمان مدیریت به ما اعلام شود.

وی تاکید کرد: با نهایی شدن جزییات، اطلاعیه را طی یک تا دو روز آینده منتشر می‌کنیم.

خبر دوشنبه 5 مرداد 94

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیات جدیدی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر اظهار کرد: براساس اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تا 48 ساعت آینده شیوه‌نامه چگونگی ثبت‌نام آن آماده و در سایت سازمان سنجش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: از تعداد 5 هزار نفر، حدود یک هزار و 400 نفر فرزندان شاهد و خانواده ایثارگران و 3 هزار و 600 نفر مربوط به سایر اقشار است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از تاریخ یازدهم تا هفدهم مردادماه انجام می‌شود، افزود: آزمون نیز احتمالا در تاریخ 27 شهریور 94 برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آنهایی که به عنوان مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی سابقه تدریس دارند با شرایط خاص و ویژه‌ای جذب می‌شوند و دارای امتیاز و اولویت هستند.

احمدی لاشکی در پایان گفت: سن برای مدرک لیسانس 30 سال و کارشناسی ارشد حداکثر 35 سال است و کسانی که سابقه تدریس دارند جزو سابقه آنها محسوب شده و از سقف سنی کم می‌شود.

خبر چهارشنبه 31 تیر 94

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگهی استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی بعد از ظهر روز گذشته در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استان ها با اشاره به گذشت بیش از دو ماه از زمان عقد قرارداد بیمه تکیمیلی فرهنگیان اظهارکرد: امیدواریم با کمک همکاران در استان ها بیمه تکمیلی فرهنگیان را با هزینه های پزشکی بهتر نسبت به سال 93 داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، از مدیران کل استان ها خواست که حق بیمه فرهنگیان را که به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان ها واریز می شود بلافاصله به حساب فرهنگیان واریز کنند و در حساب ادارات حتی برای یک روز هم نگهداری نکنند.

وی با تاکید بر این که از محل سود مشارکت سایر بیمه ها، مصمم هستیم در مرکز استان ها کلینیک دندانپزشکی راه اندازی کنیم، افزود: توسعه مراکز تخصصی دندانپزشکی در مراکز استان ها موجب می شود بخش عمده هزینه های درمانی فرهنگیان کاهش یابد.

بطجایی با اشاره به این که بزودی آگهی استخدام 5 هزار نفر نیروی آموزش و پرورش اعلام می شود، خاطرنشان کرد: 1250 نفر از این افراد بر اساس قانون از میان شرکت کنندگان ایثارگران خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه توزیع رشته و منطقه در آزمون استخدامی مشخص شده است، افزود: آگهی استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش به زودی اعلام خواهد شد.

خبر سه شنبه 23 تیر 94

علی صفدری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در پاسخ به این سوال فارس که آخرین وضعیت استخدام‌های آموزش و پرورش چیست، تصریح کرد: هنوز زمان قطعی مشخص نیست و با وزیر آموزش و پرورش هماهنگ شده تا متناسب با مقطع تحصیلی آینده تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: تا پایان هفته دستورالعمل مربوط به استخدام آموزش و پرورش نهایی می‌شود و احتمالاً‌ آزمون آن در شهریور ماه برگزار شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت در مورد استخدام 8 هزار نفر در دولت بیان داشت: این موضوع به تدریج در حال انجام است و از اول امسال بر اساس آمار و اطلاعاتی که استان‌ها ارائه داده‌اند، افراد به تدریج وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

صفدری با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی این استخدام‌ها در حال انجام است، افزود: مباحث مربوط به کارآموزی و فرآیند جذب آنها انجام می‌شود و بودجه آن نیز تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا درخواست جدیدی استخدام از سوی دستگاه‌ها وجود دارد عنوان کرد:‌ دستگاه‌های جدیدی پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند و این مباحث در حال بررسی است و رویکرد استخدام و جذب بر اساس پست‌های تخصصی و ستادی خواهد بود البته چارچوبی برای این مباحث تعیین شده که سند برنامه نیروی انسانی خود را به سازمان ارائه کنند تا نقطه تعادل عرضه و تقاضای نیروی انسانی مشخص شود.

خبر چهارشنبه 9 اردیبهشت 94

فانی با اعلام ابلاغ مجوز استخدام در آموزش و پرورش از سوی سازمان مدیریت خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام 5 هزار نفر نیرو را در حال حاضر دارد.

علی‌اصغر فانی در حاشیه آیین تجدید میثاق مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برگزیده ایران اسلامی با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در آستانه هفته معلم در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر مجوز استخدام ۵ هزار نفر لیسانس با توجه به نیاز آموزش و پرورش در رشته‌ها، جنسیت و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت ابلاغ شد.

وی گفت: در آینده نزدیک دستورالعمل‌های آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم و آزمونی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون و انتخاب افراد برگزیده یک سال دوره در دانشگاه فرهنگیان با محورهای مهارت‌ها و آموزش‌های معلمی برگزار می‌شود و پس از آن به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند، عنوان کرد: یعنی در شرایط یکسان فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند و همچنین مربی پیش‌دبستانی هم اگر رشته آنان در فهرست رشته‌های اعلامی مورد نیاز آموزش و پرورش باشد، در اولویت هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین مربیان پیش‌دبستانی که سال‌های گذشته در آموزش و پرورش سابقه کار دارند در بحث استخدامی در اولویت هستند.

وی افزود: این آزمون فقط مختص افراد با تحصیلات لیسانس به بالا است و آزمون حتماً در فصل تابستان امسال برگزار می‌شود.

خبر دوشنبه 14 مهر 93

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در دوره ابتدایی نیرو حداقل با مدرک لیسانس آموزش ابتدایی نیاز دارد در حالی که ممکن است نیروها با مدرک مرتبط نباشند. این موضوعات برای آموزش و پرورش چالش ایجاد می کند.

خسرو نظری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: نیروهای پیش دبستانی ضرورت امروزه آموزش و پرورش نیستد، بلکه آن ها بر مبنای شرایطی که در سیستم برایشان فراهم شده و حقی که برایشان ایجاد شده، باعث شده امروز به آموزش و پرورش فشار برای استخدام بیاورند.

وی ادامه داد: کسانیکه در سیستم پیش دبستانی به کار گرفته شدند، بر مبنای حقوق دریافتی خود با مستندات کار کرده در مدرسه و داشتن کد حقوقی رسمی، کم کم و به تدریج در مراکز پیش دبستانی آمده اند.

نظری بیان کرد: در قانون آمده افرادی که چند سالی با این شرایط کار کرده اند و مستنداتی دارند می توانند کار خود را پیگیری کنند در صورتی که استخدام این مربیان فعلا برای آموزش و پرورش تحمیل است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش عنوان کرد: مساله مطرح شده تحمیلی است زیرا نه از جنس و مدرک برای آموزش و پرورش تعریف شده و نه متناسب با نیازهای آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در دوره ابتدایی نیروی حداقل با مدرک لیسانس آموزش ابتدایی نیاز دارد، و اگر نیروها با مدرک مرتبط نباشند  این موضوع برای آموزش و پرورش چالش ایجاد می کند.

نظری افزود: آموزش و پرورش باید این چالش ها را بررسی کند در حالی که برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش تنها این موضوع ها دخیل نیستند.

خبر شنبه 18 مرداد 93

به گزارش «تابناک»، به فاصله چهل و چند روز تا آغاز سال تحصیلی ۹۳ ـ ۹۴، علی اصغر فانی در حالی به میان خبرنگاران آمده بود که آموزش و پرورش را به لحاظ گستردگی مخاطبان، نزدیک به دوازده و نیم میلیون دانش آموز و همچنین اولیای ایشان و اولیای مدارس، بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت خواند و گفت: هر تصمیمی که در آموزش و پرورش گرفته می‌شود، اعم از موضوع بیمه طلایی، فضای آموزشی، مقاوم‌سازی، نقل و انتقال و… همه جامعه را متأثر می‌کند؛ بنابراین، مخاطبان ما همه مردم ایران هستند.

وی در ادامه گفت: بنا بر تصمیمات گرفته شده، قرار بود دیروز (هفدهم‌ مرداد) آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی برگزار شود؛ اما این موضوع با اجازه توسعه مدیریت ریاست‌جمهوری امکان‌پذیر است و ایشان می‌گویند ‌ردیف استخدامی برای این موضوع نداریم و ردیف در نظر گرفته شده برای این کار، پیش از بر سر کار آمدن دولت یازدهم‌ مورد استفاده قرار گرفته و ‌یکباره بیش از صد هزار تن جذب شده‌اند که خودتان بهتر می‌دانید چگونه بوده و آیا ضوابط و مقررات در آن رعایت شده است یا خیر!

خبر شنبه 18 مرداد 93

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با یادآوری وضعیت کنونی مربیان پیش‌دبستانی، گفت: دولت دهم مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان بوده که متاسفانه دولت یازدهم وارث تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل شده است.

به گزارش خانه ملت، حجت‌ا… درویش‌پور درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی، گفت: آموزش و پرورش و دولت هنوز نتوانسته‌اند در این رابطه به نقطه مشترکی برسند و هنوز دولت ردیف استخدامی را به آموزش و پرورش نداده است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اعلام کرده اما هنوز نتوانسته موافقت نهایی را از دولت بگیرد، افزود: در قانون به دولت مهلت داده شد ظرف دو سال با برگزاری آزمون و در نظر گرفتن شرایط لازم تکلیف این مربیان را مشخص کند.

درویش‌پور ادامه داد: متاسفانه تا کنون برای تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی تعلل شده و آزمونی هم که قرار بود گرفته شود به علت دریافت نکردن مجوز لازم از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور لغو شد. این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی از نظر قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی درست نیست، افزود: دولت باید هر چه سریع تر تکلیف استخدام این مربیان را با در نظر گرفتن تدابیر معین مشخص کند.

درویش‌پور با بیان اینکه سرگردانی مربیان پیش‌دبستانی عمر و جوانی آنان را هدر داده است، افزود: درصورتی که دولت در راستای تعیین‌تکلیف این افراد تدابیری نیندیشد، بی‌شک مشکلات بسیاری برای آنان و خانواده‌هایشان به وجود خواهد آمد. او ادامه داد: درحال حاضر مربیان پیش دبستانی بعد از سال ها انتظار برای استخدام دیگر فرصتی ندارند که اگر دولت استخدامشان نکرد به دنبال کار دیگری بروند یا بخواهند تغییر شغل بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری استدلال دولت درباره علت تاخیر در استخدام مربیان پیش‌دبستانی، گفت: جلوگیری از حجیم شدن دولت و کوچک نگه داشتن آن از نظر تعداد نیروی انسانی دلیل مخالفت با استخدام مربیان پیش‌دبستانی است. او با بیان اینکه درست است که استخدام نیروی جدید منجر به اختصاص بخش اعظمی از بودجه دولت به حقوق افراد می‌شود، افزود: اما نمی توان با این رویکرد به کسانی که مدت‌ها به نظام خدمت کرده‌اند، پشت کرد. درویش‌پور با بیان اینکه دولت در افزایش استخدام‌ها باید از بخش خصوصی استفاده کند، افزود: در صورتی که بخش خصوصی در کشور فعال شود بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری ریشه‌کن خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمتی دولت دهم بیشتر و دولت یازدهم کمتر مقصرهستند، تصریح کرد: دولت قبلی مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان و متاسفانه دولت یازدهم وارث چنین تصمیماتی از دولت قبل است. خرداد امسال علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش،‌ گفت: قرار شد کمیته‌ای سه نفره‌ای متشکل از نماینده کمیسیون آموزش مجلس، نماینده وزارت آموزش و پرورش و نماینده معاونت منابع انسانی ریاست‌جمهوری تشکیل شده و بررسی‌های لازم را در مورد میزان و نحوه استخدام‌ها در وزارت آموزش و پرورش انجام دهند.

خبر چهارشنبه 8 مرداد 93

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به دلیل اینکه آموزش و پرورش هیچ ردیف استخدامی‌ای ندارد، برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش‌دبستانی فعلاً منتفی است.

ابوالقاسم خسروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی به کجا رسید؟»، اظهار داشت:

دو سال پیش بود که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد تا این آزمون برگزار شود و دولت و وزارت آموزش و پرورش مهلت 2 ساله‌ای برای برگزاری این آزمون و بکارگیری این نیروها را داشتند که این مهلت یک ماه دیگر تمام می‌شود.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون هیچ کاری در این خصوص انجام نشده است و قانون تصویبی مجلس شورای اسلامی اجرا نشد و فانی وزیر آموزش و پرورش دنبال آن است که آزمون را برگزار کند؛ اما هیچ ردیف استخدامی وجود ندارد.

خسروی افزود: به دلیل اینکه ردیف استخدامی‌ وجود ندارد، برگزاری آزمون هیچ فایده‌ای جز نارضایتی مردم به دنبال نداشته و فعلاً متوقف است و هیچ اقدام موثری از سوی وزیر آموزش و پرورش انجام نشد و این موضوع منتفی است تا اختلاف بین محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و فانی وزیر آموزش و پرورش برطرف شود.

خبر شنبه ۴ مرداد ۹۳

وزیر آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار است به زودی زمان برگزاری این آزمون مشخص شود.

علی اضغر فانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی، افزود: با توجه به اهمیت این مهم، طی هماهنگی های انجام شده با محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، محمود عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه و نظارت راهبردی رییس جمهور معاونت توسعه مدیریت ، قرار است نحوه وزمان برگزاری این آزمون مورد بررسی واقع شود.

وی ادامه داد : وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی را برای تعیین تکلیف برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار کرده و بی شک درآینده نزدیک زمان برگزاری این آزمون را اعلام خواهیم کرد.

خبر سه شنبه 31 تیر 1393

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی، گفت: احتمالاٌ تا آخر هفته توافق برگزاری آزمون انجام می‌شود و به ۲ ماه زمان برای برگزاری آزمون نیاز داریم.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی چگونه است؟»، اظهار داشت: قرار است همین روزها وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی مشخص شود.

وی افزود: احتمالاٌ تا آخر هفته این توافق انجام می‌شود و اگر این توافق انجام شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ پس از مشخص شدن برگزاری این آزمون زمان آن از طرف ما مشخص خواهد شد.

عمادی با بیان اینکه منتظر هستیم این اجازه را بدهند که آزمون را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی اجازه برگزاری آزمون را دادند، آن زمان 40 تا 45 روز و شاید 2 ماه زمان نیاز داریم تا این آزمون را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر همین الان که اول مردادماه است اجازه برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی را بدهند، می‌توانیم تا اواسط یا اواخر شهریورماه آزمون را برگزار کنیم.

*شرکت کنندگان در آزمون به سال تحصیلی جدید نخواهند رسید.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند برای سال تحصیلی پیش رو در آموزش و پرورش فعالیت کنند؟»، تصریح کرد: خیر، این افراد برای سال تحصیلی جدید نخواهند رسید؛ اگر این افراد پذیرفته شوند برای سال تحصیلی آینده (95-94) به کارگیری می‌شوند؛ وقتی نتایج اعلام شود مراحل مربوط به صلاحیت‌ها پیگیری می‌شود و به سال تحصیلی بعدی خواهند رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز وضعیت ردیف‌های استخدامی مرتفع نشده است؟»، گفت: در حال رایزنی هستیم و هنوز کامل حل نشده است؛ یعنی تعداد ردیف‌ها و اینکه مجوز برای چند ردیف استخدامی خواهند داد، هنوز مشخص نیست.

*تعداد شرکت کنندگان در آزمون مشخص نیست.

عمادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «چند نفر حائز شرکت در آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی هستند؟»، عنوان کرد: هنوز معلوم نیست؛ اگر تعداد ردیف‌های استخدامی مشخص باشد، یک شرایطی اعلام می‌کنیم که چند برابر ظرفیت بتوانند در آزمون شرکت کنند که این چند برابر هم محل بحث است.

وی افزود: بنابراین همه چیز در گروی آن مجوز است؛ وقتی مجوز را گرفتیم و روی میز آمد، آن زمان می‌بینیم داوطلبان چه تعدادی هستند و آن وقت شرایط را اعلام می‌کنیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که می‌خواهند در آزمون استخدامی شرکت کنند باید دارای شرایط خاصی باشند؟»، اظهار داشت: بله، ابتدا باید مجوز استخدام را بدهند و پس از آن مدرک تحصیلی، سابقه و امتحان مکتوب هم وجود دارد و هر کدام یک نمره دارد و در مجموع نمره نهایی خواهد بود.

خبر سه شنبه 17 تیر 1393

عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد: اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی تا آخر هفته جاری

عبدالوحید فیاضی گفت: وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی برگزار کرد و قرار شد تا پایان این هفته، نتیجه را به ما اعلام کنند.

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «سرانجام برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش‌دبستانی به کجا رسید؟»، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای با محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، محمود عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه و نظارت راهبردی رئیس جمهور در روز گذشته برگزار کرد تا ردیف استخدامی را مشخص کنند که قرار است تا آخر این هفته نتیجه را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه عنوان شد که باید بر اساس قانون خدمات کشوری به ازای هر 3 بازنشسته، یک نفر استخدام شود که نیاز است آنها بررسی کنند تا ببینند در طول برنامه پنجم، چند نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند که یک سوم آن را باید به آموزش و پرورش ردیف استخدام دهند؛ منتظر نتیجه بررسی آنها هستیم که بر این اساس آزمون برگزار شود.

خبر یکشنبه 15 تیر 1393

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاٌ آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی برگزار نخواهد شد و برگزاری این آزمون در ۱۷ مرداد امسال منتفی است.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی در تاریخ مورد نظر برگزار خواهد شد؟»، اظهار داشت:

این آزمون فعلاٌ برگزار نخواهد شد تا کسب مجوز از معاونت راهبردی ریاست جمهوری انجام شود.

وی افزود: مجوز برگزاری آزمون را معاونت راهبردی ریاست جمهوری صادر می‌کند و هنوز این مجوز صادر نشده است.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش آماده برگزاری این آزمون است؟»، خاطرنشان کرد: هرگاه این آزمون بخواهد برگزار شود آمادگی برای آن نیز وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی در تاریخ 17 مردادماه منتفی است و نمی‌توانیم زمان دیگری را تا کسب مجوز برای آن اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه برگزار کننده آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: مرکز سنجش آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون حداقل دو ماه زمان نیاز دارد؛ یعنی از زمانی که تاریخ دقیق آزمون مشخص شود دو ماه زمان برای برگزاری آن نیاز داریم.

عمادی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی آزمون، مشخص شدن طراحان سؤال، تهیه سؤالات آزمون و برقراری امنیت آزمون زمان کافی نیاز دارد.

خبر پنجشنبه 12 تیر 1393

محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی چگونه است و اگر این آزمون قرار است 17 مردادماه برگزار شود نباید مواد آزمون و اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود؟»، اظهار داشت:

یک تکلیف قانونی به استناد مصوبه مجلس برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی داشتیم که تا مهرماه مهلت 2 ساله برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستان به اتمام می‌رسد و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری آزمون و تعیین اولویت استخدامی این نیروها اقدام کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش کارهای مقدماتی را انجام داده است و وزیر آموزش و پرورش هم زمان احتمالی برگزاری این آزمون را اواسط مردادماه اعلام کرد.

دیمه‌ور صدور مجوز استخدام را نکته اصلی این موضوع عنوان کرد و گفت: صدور مجوز استخدام در اختیار معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است و تا این لحظه مجوز استخدامی صادر نشده است تا آموزش و پرورش به استناد آن مجوز، قادر به جذب این نیروها باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در این خصوص مشکلی وجود دارد و آیا آموزش و پرورش می‌تواند این آزمون را برگزار نکند؟»، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نه مخالفتی با برگزاری آزمون دارد و نه خدایی نکرده به دنبال آن است که قانون را دور بزند.

وی افزود: خودمان را مکلف به انجام وظایف قانونی از جمله مصوبات مجلس می‌‌دانیم و مصوبه مجلس می‌گوید «آزمون برای تعیین اولویت استخدام»؛ یعنی آموزش و پرورش آزمونی برگزار کند و افرادی که واجد شرایط باشند و برگزیده شوند، در نوبت و اولویت استخدام‌هایی که آموزش و پرورش خواهد داشت، قرار گیرند.

دیمه‌ور به خبرنگار فارس گفت: هم‌اکنون آموزش و پرورش به نفع این مربیان پیش‌دبستانی تلاش می‌کند که اگر همکاری و همراهی از سوی معاونت نظارت راهبردی انجام شود، مجوز استخدام را دریافت و آزمون را برگزار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش وظایف خود را برای برگزاری این آزمون انجام داده است؟»، تصریح کرد: بله، همه مقدمات و تمهیدات برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی مشخص شده است و تمام این موضوعات را آموزش و پرورش تدبیر کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد افرادی که مجاز به شرکت در آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی هستند، مشخص شده است؟»، گفت: بله مشخص شده است، اما اطلاعات در اختیار امور اداری است و بنده از تعداد افراد واجد شرایط آزمون، اطلاع دقیقی ندارم.

این مقام مسئول در آموزش ابتدایی گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای برگزاری آزمون و استخدام این نیروها انجام داده است و برای آموزش و پرورش با توجه به کمبود نیرویی که در ابتدایی دارد، ورود این افراد به دوره ابتدایی یک مزیت است و به دنبال آن هستیم که هم آزمون برگزار شود و هم این نفرات استخدام شوند؛ اما یک هماهنگی‌هایی از لحاظ قانونی با مرجع صادر کننده مجوز وجود دارد که وزارتخانه مشغول پیگیری است.

خبر دوشنبه 9 تیر 1393

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به نظر می‌آید وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی یک مقداری تعلل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اظهار داشت:

وزارت آموزش و پرورش باید قانون را اجرا کند که به نظر می‌آید مقداری در این خصوص تعلل می‌کند و باعث نگرانی افراد ذینفع شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید این آزمون هرچه زودتر برگزار شود، ادامه داد: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم اقدامات لازم را انجام دهد و قانون نیز باید در این خصوص اجرا شود و معطل کردن قانون به مصلحت آموزش و پرورش، کشور و مردم نیست.

خبر یکشنبه 8 تیر 1393

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بودجه جذب مربیان پیش دبستانی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و به زودی تعداد زیادی از این مربیان تعیین تکلیف می شوند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: طی جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوعات مختلف آموزش و پرورش داشتیم وی تاکید کرد بحث مربیان پیش دبستانی را با جدیت پیگیری می کند.

وی افزود: ردیف بودجه استخدام و تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی در بودجه امسال آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای جذب مربیان پیش دبستانی به زودی آزمون ورودی برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

وی ادامه داد: آزمون ورودی برای این مربیان طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش برگزار می شود که استاندارد های استخدامی نیز باید در آن لحاظ شود.

منادی سفیدان گفت: به یاری خداوند و با تلاش مسئولان آموزش و پرورش امسال تعداد زیادی از مربیان پیش دبستانی تعیین تکلیف خواهند شد

خبر پنج شنبه 29 خرداد 1393

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه وزارت آموزش و پرورش موظف شد تا آزمون شرکتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها را برگزار کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات جلسه امروز(27 خرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال برخی نمایندگان حضور داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در توضیح سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش، افزود: عباسپور نماینده بویین‌زهرا سوالاتی در رابطه با مدیریت و انتصابات سیاسی در آموزش و پرورش مطرح کرد که از پاسخ‌های وزیر در مورد دو سوال خود قانع شده و برای سه سوال باقیمانده نیز وزیر آموزش و پرورش، قول رسیدگی داد.

وی ادامه داد: در صورتی که در مهلت مقرر نماینده یاد شده از توضیحات وزیر قانع نشود سوال به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین از بررسی مشکل مربیان پیش‌دبستانی در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه سوالاتی در مورد آزمون شرکتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها مطرح شد و در نهایت وزیر آموزش و پرورش موظف شد این آزمون را برگزار کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اظهارات وزیر آموزش پرورش در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی، گفت: وزیر آموزش و پرورش از کمبود بودجه برای این مهم ناراضی بود اما کمیسیون به وی اعلام کرد براساس قانون باید این آزمون را برگزار کند.

خبر شنبه 17 خرداد 1393

دستورالعمل آزمون مربیان پیش دبستانی (پیش نویس)

اداره کل آموزش و پرورش استان …

با سلام و احترام

در اجرای تبصره 9 ماده واحده قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 19/7/1391 مجلس شورای اسلامی، موارد زیر جهت اجرا الاغ می گردد:

الف: تعاریف

1- مربی پیش دبستانی مشمول قانون به کسی اطلاق می گردد که در یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی و یا پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی به خدمت اشتغال داشته و حق الزحمه خود را از طریق منابع آموزش و پرورش یا انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده باشد.

2- نیروی خرید خدمات آموزشی به کسی اطلاق می گردد که با مدرک تحصیلی دانشگاهی در سال های تحصیلی 89-88 و یا 88-87 از طریق شرکت های خدماتی با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت نموده باشد.

تبصره 1: مربیان پیش دبستانی شاغل در مراکز و مدارس غیردولتی و بهزیستی و سایر دستگاه ها مشمول قانون مذکور نمی باشند.

تبصره 2: احراز همکاری نیروهای مذکور با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی بعهده مدیر کل آموزش و پرورش استان می باشد.

ب: شرایط عمومی

1- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

2- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

3- داشتن تابعیت ایران

4- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

5- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

6- نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر

7- عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان ها و گروه هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده و یا می شود مگر آنکه توبه ایشان احراز شود.

8- داشتن مدرک تحصیلی معتبر یا مدارک همتراز معتبر (مورد تأیید مراجع قانونی صادر کننده)

9- داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی بر انجام وظایف محوله

10- حداکثر سن 40 سال

ج: شرایط اختصاصی

1- مربیان پیش دبستانی دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باید تا پایان سال تحصیلی 91-90 دارای حداقل 4 سال سابقه کار مستمر در مدارس دولتی باشند.

2- مربیان پیش دستانی دارای مدرک کاردانی باید تا پایان سال تحصیلی 91-90 دارای حداقل 5 سال سابقه کار مستمر در مدارس دولتی باشند.

3- مربیان پیش دبستانی دارای مدرک دیپلم باید تا پایان سال تحصیلی 91-90 دارای 7 سال سابقه کار مستمر در مدارس دولتی باشند.

4- نیروهای خرید خدمات آموزشی دارای مدرک کاردانی و بالاتر باید در یکی از سال های تحصیلی 89-88 و یا 88-87 در آموزش و پرورش اشتغال داشته باشند.

د: نحوه برگزاری آزمون

1- در زمان ثبت نام، سوابق و مدارک افراد داوطلب شرکت در آزمون باید توسط امور اداری استان دریافت و در کارگروه موضوع بند 9 قسمت تذکرات به دقت بررسی و در صورت تأیید، فرد مجاز به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام خواهد بود.

2- طراحی و تدوین دفترچه سوالات از سوی مرکز سنجش آموزش و پرورش صورت می پذیرد.

3- سطح سوالات آزمون در حد دروس دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

4- آزمون به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار می گردد.

5- کلیه مراحل اجرای آزمون (تدوین فرم مشخصات، تهیه و توزیع کارت ورود به جلسه، تکثیر دفترچه سوالات، پاسخنامه، تصحیح، اعلام نتایج و…) توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان ها با نظارت مرکز سنجش و اداره کل امور اداری و تشکیلات انجام خواهد شد.

6- زمان برگزاری آزمون، جمعه 17 مرداد ماه 1393 خواهد بود.

هـ: مواد آزمون:

1- زبان و ادبیات فارسی

2- قرآن و معارف اسلامی

3- تکنولوژی آموزشی

4- ریشه های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه

5- روانشناسی تربیتی

6- تعلیم و تربیت اسلامی

7- اصول و روش های فنون تدریس

– منابع آزمون متعاقباً از طریق سایت مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فنآوری اطلاعات اعلام خواهد شد.

– اقلیت های دینی از پاسخگویی به سوالات قرآن و معارف اسلامی معاف بوده و نمره آن در سایر مواد آزمون توزیع می شود.

و: نحوه محاسبه امتیازات:

1- آزمون کتبی 70 امتیاز دارد و کسب 60% نمره آزمون الزامی است.

2- سوالات چهارگزینه ای است و نمره منفی لحاظ خواهد شد.

3- شرکت کنندگان در آزمون در صورت کسب حد نصاب لازم (60% نمره کل آزمون موضوع بند 1) برای هر سال سابقه آنان 5 امتیاز و حداکثر 30 امتیاز در نظر گرفته خواهد شد و مجموع امتیاز آزمون و سواق ملاک عمل خواهد بود.

ز: مدارک لازم:

1- دو قطعه عکس 4*3

2- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

3- کارت پایان خدمت (قطعی) یا معافیت دائم برای آقایان

4- تصویر و اصل مدرک فارغ التحصیلی

5- گواهیهای انجام کار تأیید شده حسب مورد توسط ادارات محل خدمت.

خبر دوشنبه 12 خرداد 1393

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس دستورالعملی که تهیه کرده‌ایم، 17 مرداد ماه تاریخ برگزاری آزمون اولویت استخدام تعیین شده است. البته ممکن است در جلسه هماهنگی، تاریخ و محتوای این آزمون تغییر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در گفتگو باخبرنگاران در خصوص آزمون اولویت استخدام مربیان پیش دبستانی وزمان برگزاری آن اظهارکرد:‌ دستورالعمل برگزاری این آزمون آماده شده است و همانطور که قبلاً اشاره کرده‌ام، یک هماهنگی نهایی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه ریاست جمهوری نیازداریم که امیدواریم این هماهنگی هم انجام شود.

وی اضافه کرد: در دستورالعمل تدوین شده، 17 مرداد ماه به عنوان تاریخ برگزاری این آزمون تعیین شده است؛ البته ممکن است در جلسه هماهنگی، تاریخ و محتوای آن تغییر کند؛ به همین دلیل اجازه دهید تا نهایی شدن موضوع اظهارنظری قطعی نکنم .

فانی افزود: این آزمون طبق قانون شامل مربیان پیش‌دبستانی در یک شرایط خاص و نیروهای خرید خدمات آموزشی است که اجازه می‌خواهم زمانی که نهایی شد جزییات کامل آن را اعلام نماییم که بعداً انتظار و توقعی در مخاطبین ایجاد نشود.

فانی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان نیز گفت: بستگی دارد که تعریف ما چه باشد و متناسب با تعریف، آمار تغییرمی کند و اجازه می‌خواهم تا هماهنگی نهایی چیزی را به صورت قطعی اعلام نکنم.

خبر یکشنبه 4 خرداد 1393

وزیر آموزش و پرورش گفت : زمان برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی در تاریخ 17 مرداد سال جاری است.

بر این اساس، علی اصغر فانی افزود : طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مکلف به برگزاری این آزمون بوده است که در حال حاضر، آخرین هماهنگی ها با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در حال انجام است و به زودی دستور العمل مربوط به برگزاری آن منتشر خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۷مرداد ۹۱ مصوب کرد که از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش وپرورش همکاری داشته اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲و ۳قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب ۱۵مهر ۱۳۸۸و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام