آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

آزمون استخدام سازمان تأمین اجتماعی سال 99

دفترچه راهنمای آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعی سال ۱۳۹۹

خبر مهم تمدید مهلت ثبت‌نام:

به گزارش شناسنامه قانون، مطابق آن‌چه در سیستم ثبت‌نام سایت سازمان سنجش آموزش کشور قید شده است، ثبت‌نام در این آزمون تا روز يکشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۶ امکان‌پذیر است..

مقدمه:

سازمان تامین اجتماعی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و طی مراحل گزینش بصورت استخدام پیمانی و یا قراردادی در مراکز ملکی و مراکز تحت پوشش هولدینگ درمان در دو بخش درمان و بیمه ای دعوت به همکاری می نماید.

بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی می رساند که ثبت نام در این آزمون منحصرا به صورت اینترنتی از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۵/۱۳ آغاز و لغایت روز پنجشنبه مورخ  ۹۹/۰۵/۲۳پایان می پذیرد.کلیه متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظرگرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

شناسنامه قانون | sabtnam
شناسنامه قانون | agahi

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام سازمان تأمین اجتماعی

شرایط عمومی استخدام:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی.

۳- دارا بودن حداقل  ۲۰سال سن تمام و حداکثرسن برابر مفاد مندرج در شرایط اختصاصی استخدام.

۴- دارا بودن گواهی فراغت از تحصیل و دانش تخصصی و توانایی های لازم برای انجام وظایف و مسئولیتهای شغل مورد نظر.

۵- دارا بودن برگ پایان خدمت زیر پرچم و یا معافیت دائم. (ویژه آقایان(

۶- داشتن سلامتی جسمی و روانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.

۷- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.

۸- استخدام افرادی که در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء قانونی مراجع ذیصلاح به مجازاتهای اخراج، بازنشستگی، بازخرید خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده اند ممنوع است.

۹- داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی سازمان تامین اجتماعی باشند.

یادآوری: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان آخرین روز ثبت نام  ۹۹/۵/۲۳ و محاسبه سن آن ها اولین روز ثبت نام  ۹۹/۵/۱۳ میباشد.

شرایط اختصاصی استخدام:

۱- مقاطع و رشته های تحصیلی در عنوان شغلی مورد تقاضا براساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در این آگهی میباشد.

داوطلبان صرفا در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که عنوان مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش رشته تحصیلی آنان به طور کامل و به صورت مشخص در شرایط احراز مشاغل ذکر شده باشد لذا داوطلبانی که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش- رشته تحصیلی آن ها عینا در آگهی درج نشده باشد از ثبت نام خودداری نمایند. بدیهی است در هر مرحله از فرایند جذب و بکارگیری مشخص گردد که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش تحصیلی آن ها با شرایط ذکر شده در آگهی منطبق نباشد و دارای پسوند، پیشوند کمتر و یا بیش از آنچه در آگهی ذکر شده، باشد از سایر فرایند استخدام حذف و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

توجه: اگر رشته تحصیلی بدون گرایش ذکر شده باشد صرفا رشته تحصیلی بدون گرایش ملاک عمل بوده و در صورتیکه رشته تحصیلی با گرایش های مشخص ذکر شده باشد فقط آن رشته تحصیلی با گرایش های ذکر شده ملاک عمل خواهد بود. لذا داوطلبان موظف اند در زمان ثبت نام با توجه به شرایط اعلام شده دقت کافی بعمل آورده و از ثبت نام در شغل هایی که واجد شرایط نیستند، خودداری نمایند.

۲- شرایط سنی و مقطع تحصیلی و معدل کل داوطلبان به شرح ذیل تعیین می گردد:

۲/۱ دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم صرفا در عنوان شغلی متصدی پذیرش و اطلاعات با شرط معدل حداقل  ۱۴و شرط سنی حداکثر  ۳۰سال تمام.

۲/۲ دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس با شرط معدل حداقل  ۱۵و شرط سنی حداکثر  ۳۰ سال تمام.

۲/۳ دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس با شرط معدل حداقل  ۱۵و شرط سنی حداکثر  ۳۲ سال تمام صرفا برای رسته بهداشتی و درمانی.

۲/۴ دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس با شرط معدل حداقل  ۱۴و شرط سنی حداکثر ۳۳سال تمام.

 ۲/۵ دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس با شرط معدل حداقل  ۱۴و شرط سنی حداکثر ۳۵سال تمام صرفا برای رسته بهداشتی و درمانی و دکتری عمومی .

۲/۶ دارندگان مدرک تحصیلی دکتری ( (phdبا حداکثر ۳۸سال تمام.

۲/۷ دارندگان مدرک تحصیلی دکتری (پزشکان متخصص) با حداکثر۴۰سال تمام.

* مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میباشد ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۱: مدت خدمت سربازی، انجام خدمات قانونی (قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و ضریب K) مدت اشتغال تمام وقت متقاضیان استخدام در واحدهای تابعه سازمان، شرکت ها یا موسسات تابعه (صد در صد متعلق به سازمان)، کارگزاری های رسمی سازمان و نیروهای شاغل در بیمارستانها و سایر مراکز درمانی متعلق به سازمان که به صورت موسسه و یا هیات امنایی و یا هیات مدیره فعالیت می نمایند، با ارائه گواهی پرداخت حق بیمه و متناسب با مدت اشتغال به کار، دال بر تائید مراتب مذکور و نیز سنوات ارفاقی مندرج در قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان درمورد ایثارگران به حداکثر شرط سنی هر مقطع تحصیلی مندرج در این آگهی مشروط به آن که از حداکثر  ۳۵سال تمام و برای رشته های دکترا (phd و متخصص) ۴۰سال تمام تجاوز ننماید، اضافه میگردد.

شایان ذکر است سایر سوابق پرداخت حق بیمه به هر طریقی خارج از موارد مذکور مشمول این بند نمیباشد.

توضیحات:

شرکتهای ماموریتی و تکلیفی سازمان تامین اجتماعی به شرح ذیل می باشد:

۱- موسسه املاک و مستغلات تامین اجتماعی ۲- بانک رفاه کارگران ۳- موسسه حسابرسی تامین اجتماعی ۴- شرکت گروه هتل‌های هما ۵- موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه  ۶- رفاه گستر ۷- سرمایه گذاری تامین اجتماعی  -۸شرکت بازرگانی بینالمللی تامین اجتماعی  -۹شرکت انتشارات علمی و فرهنگی  -۱۰کار و تامین  -۱۱گروه پزشکی حکمت  -۱۲شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران  -۱۳شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین -۱۴شرکت مهندسی تاسیسات وانرژی تامین.

قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام:

با عنایت به قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام (مصوب ۱۳۷۱) مدت حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل به میزان مدت بستری، مدت اسارت در مورد داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضدانقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و افراد خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی که قادر بکار نمیباشد و مفقودالاثرها (فرزندان، همسر، پدر، مادر، برادر و خواهر) تا میزان  ۵سال در صورت ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح  قبل از مرحله مصاحبه در زمان تحویل مدارک به حداکثر شرط سنی هر مقطع تحصیلی مندرج در بند (۲) این آگهی قابل افزایش خواهد بود، مشروط به اینکه مجموع سن داوطلب و مدت قابل افزایش طبق این بند از حداکثر شرط سنی  ۳۵سال و برای رشته‌های دکترا از  ۴۰سال تمام تجاوز ننماید.

تبصره ۲- فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی با کسب حد نصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون پذیرفته شوند می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهرهمند گردند.

۳- معافیت پزشکی خدمت زیرپرچم داوطلبان در صورت قبولی در آزمون استخدامی کتبی صرفا پس از تایید کمیسیون پزشکی مبنی بر توانایی انجام امور مربوطه در عنوان شغلی مورد تقاضا قابل پذیرش خواهد بود.

۴- ارائه گواهی انجام خدمات قانونی (قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ضریب  k) و یا معافیت از آن درمورد فارغ التحصیلان رسته بهداشتی و درمانی و پزشکان به هنگام اخذ مدارک (قبل از مصاحبه) الزامی میباشد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور در زمان مقرر، قبولی متقاضی در آزمون کتبی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۵- عدم اشتغال و همچنین نداشتن تعهد خدمت به دولت، شرکت های دولتی و سازمان های وابسته به دولت وموسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکرنام است به هنگام انعقاد قرارداد وشروع بکار درسازمان الزامی میباشد.

۶- مقطع تحصیلی متقاضیان صرفا بر اساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در این آگهی خواهد بود.

تبصره ۱: ارائه هرگونه مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع تحصیلی شغل مورد تقاضا پس از استخدام در سازمان (مدارک منطبق با شرایط احراز مشاغل سازمان) پس از طی  ۱۰سال خدمت در عنوان شغلی مورد تقاضای آزمون مربوطه مشروط به وجود ردیف بلاتصدی، رضایت از عملکرد و عدم نیاز استان به تامین نیروی جایگزین تا آزمون آتی با لحاظ قوانین و مقررات ذیربط سازمان امکانپذیر خواهد بود.

تبصره ۲: ارائه مدارک معادل و افتخاری به عنوان مدرک تحصیلی معتبر ملاک عمل قرار نمی گیرد.

۷- در صورتی که در کلیه مراحل حین استخدام و بعد از آن، خلاف موارد مندرج در آگهی استخدام به اثبات برسد از ادامه مراحل آزمون داوطلب جلوگیری و در صورت اشتغال به کار، به علت عدم رعایت شرایط استخدام و ارائه مدارک خلاف واقع، فرد مربوطه تا قبل از استخدام رسمی طی ابلاغ کتبی لغو قرارداد/اخراج و پس از رسمی شدن به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری جهت اتخاذ تصمیم معرفی خواهد شد. ضمنا در خصوص مقطع و رشته تحصیلی اظهار متقاضی در مرحله ثبت نام و ارایه مدرک تحصیلی منطبق با شرایط آزمون مبنای عمل است.

تبصره: حدنصاب لازم برای پذیرش داوطلبان در آزمون کتبی کسب حداقل  ۵۰درصد امتیاز در هر یک از بخش های عمومی و تخصصی میباشد.

۸- مصاحبه استخدامی از داوطلبان در صورت احراز حد نصاب امتیاز آزمون کتبی و با رعایت اولویت امتیاز مکتسبه به میزان سه برابر ظرفیت استخدامی در عنوان شغلی مربوطه پس از تعیین تکلیف و کسر مجوز سهمیه های قانونی ایثارگران به استناد ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره ( (۲آن و همچنین  %۳قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان صورت خواهد پذیرفت.

۹- جذب مشمولین ماده ۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره) (۲آن، از محل مجوزهای استخدامی به میزان سهمیه تخصیصی صرفا در صورت ثبت نام و از طریق شرکت در آزمون استخدامی ورقابت بین داوطلبان مشمول سهمیه های موصوف بر اساس اولویت امتیاز مکتسبه جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و پس از احراز شرایط عمومی گزینش صورت خواهد پذیرفت.

امتیازات و سهمیه‌های قانونی:

۱- سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران:

حسب ماده ( (۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بیست و پنج درصد ( (%۲۵سهمیه استخدامی به جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد ( (%۲۵و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت و خواهر و برادر شهید اختصاص دارد.

نکته مهم: صرفا ایثارگرانی مجازند از سهمیه استخدامی  %۲۵بهره مند شوند که وضعیت شغلی آنان در فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی در سیستم سجایا “بیکار” ثبت شده باشد.

تبصره ۱: مشمولین سهمیه  %۲۵ایثارگران مجاز به بهره مندی از سهمیه های استخدامی سایر ایثارگران نمی باشند. به عبارت دیگر هر یک از داوطلبان می بایست در صورت مشمول بودن، صرفا از یک سهمیه استخدامی مشخص شده استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه  %۲۵ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود صرفا باید مشاغل مشخص شده جهت این سهمیه را انتخاب نمایند.

تبصره ۲: به کلیه ایثارگران بیکار مشمول سهمیه استخدامی  ۲۵درصد ایثارگران توصیه می شود برای حصول اطمینان از چگونگی امکان بهره مندی خود از سهمیه استخدامی، قبل از ثبت نام با مراجعه به سایت ایثار و یا در صورت نیاز به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند.

تبصره ۳: باتوجه به هماهنگی بعمل آمده با بنیاد شهید و امورایثارگران عنوان شغلی و محل خدمت مورد تقاضا جهت مشمولین سهمیه  %۲۵ایثارگران از سهمیه سایر داوطلبان تفکیک گردیده و داوطلبان ایثارگر مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید مشاغل مشخص شده برای این سهمیه را انتخاب نمایند.

تبصره ۴: کسب حدنصاب نمره آزمون برای مشمولین سهمیه  ۲۵درصد ایثارگران ( به استثناء خواهر و برادر شهید) تا سقف سهمیه (۲۵درصد) الزامی نمیباشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حدنصاب نمره آزمون در شغل مربوط الزامی است.

۲- سهمیه ۵ درصد ایثارگران:

پنج درصد ( (%۵سهمیه استخدامی به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبههها و همسر و فرزندان آنان، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت اختصاص دارد.

تبصره ۱: بکارگیری نیروهای مشمول سهمیه ۵درصد درصورت ثبت نام و شرکت در آزمون حسب بالاترین نمرات فضلی (اولویت به بالاترین نمرات بین متقاضیان سهمیه  ۵درصد به تعداد سهمیه تخصیصی بدون لحاظ عنوان شغلی مورد تقاضا) و پس از کسب حدنصاب امتیاز مصاحبه استخدامی و احراز شرایط عمومی گزینش امکان پذیر خواهد بود.

تبصره ۲: داوطلبان سهمیه استخدامی  %۵حق انتخاب شغل محل های مربوط به سهمیه  %۲۵و تبصره ( (۲ماده ( (۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون حذف خواهند شد.

تبصره ۳: کسب حدنصاب نمره کتبی آزمون جهت مشمولین سهمیه  ۵درصد ایثارگران الزامی است.

تبصره ۴: پس از آزمون کتبی و معرفی داوطلبان برای بررسی مدارک و مصاحبه در سهمیه مشخص شده، امکان تغییر سهمیه معرفی شده داوطلبان وجود نخواهد داشت.

۳- تبصره) (۲ماده) (۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران:

به استناد تبصره مذکور، بکارگیری یکی از فرزندان شهید، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان به جایگزینی همکاران بازنشسته ایثارگر به میزان سهمیه مندرج در این آگهی با رعایت شرایط عمومی استخدام از طریق شرکت در آزمون و رقابت بین مشمولین سهمیه مذکور و پس از کسب حدنصاب امتیاز مصاحبه استخدامی و احراز شرایط عمومی گزینش امکان پذیر خواهد بود.

تبصره: داوطلبان مشمول صرفا مجاز به انتخاب یکی از سهمیه های تبصره) (۲ماده ( (۲۱قانون مذکور و یا  ۲۵درصد ایثارگران می باشند.

تذکرات مربوط به مشمولین قانون مذکور:

تذکر ۱: سهمیه ایثارگران صرفا در عناوین شغلی اعمال خواهد شد که ظرفیت پذیرش آن بیش از یک نفر باشد و در عناوین شغلی با ظرفیت یک نفر سهمیه مذکور لحاظ نخواهد شد.

تذکر ۲: ایثارگران متقاضی استفاده از سهمیه استخدامی موضوع ماده ( (۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره ((۲ آن صرفا از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه می توانند استفاده کنند .

تذکر ۳: جانبازان،آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف بوده و در صورت ثبت نام و موفقت در آزمون (کتبی و مصاحبه) به میزان سهمیه تخصیصی استخدام خواهند شد. بدیهی است معافیت های مندرج در این بند صرفا به میزان تعداد سهمیه ها ی مندرج در این آگهی میباشد.

تذکر ۴: رعایت شرایط علمی (مقطع و رشته تحصیلی) حسب موارد مندرج در آگهی و همچنین احراز شرایط عمومی گزینش قبل از بکارگیری نیرو از محل سهمیه ایثارگران ( ۲۵درصد-  ۵درصد – تبصره ) (۲ماده ( (۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) الزامی میباشد.

تذکر ۵: پس از تعیین تکلیف سهمیه های مذکور، سایر داوطلبان متقاضی استفاده از محل سهمیه های یاد شده در صورت وجود شغل محل مربوطه در سهمیه آزاد به عنوان متقاضی عادی تلقی و در خصوص آنان رعایت شرط سن، معدل و سایر شرایط آگهی الزامی خواهد بود.

۴- سهمیه ۳ درصد معلولین:

سه درصد از مجموع مجوزهای استخدامی هر استان از بین معلولان بهزیستی واجد شرایط از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی و به میزان سهمیه تخصیصی پس از کسب حدنصاب بر اساس اولویت امتیاز مکتسبه و اخذ نظریه هسته گزینش و کمیسیون پزشکی مبنی بر توانایی انجام کار صرفا در عنوان شغلی مورد تقاضا بکارگیری می گردند. شایان ذکر است رعایت کلیه شرایط مندرج در این آگهی جهت متقاضیان سهمیه موصوف الزامی میباشد.

تبصره ۱: سقف سنی مندرج در قسمت شرایط اختصاصی استخدام جهت مشمولین سهمیه  %۳بهزیستی با یک مقطع تحصیلی بالاتر محاسبه می گردد.

تبصره ۲: سهمیه ۳درصد معلولان صرفا در عناوین شغلی اعمال خواهد شد که ظرفیت پذیرش آن بیش از یک نفر باشد و در عناوین شغلی با یک نفر ظرفیت سهمیه مذکور لحاظ نگردیده و انتخاب افراد بر اساس اولویت امتیاز مکتسبه خواهد بود.

تبصره ۳: کسب حدنصاب نمره کتبی آزمون جهت مشمولین سهمیه  ۳درصد معلولین الزامی است.

تبصره ۴: پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور، سایر داوطلبان متقاضی استفاده از محل سهمیه یاد شده بعنوان متقاضی عادی تلقی و در خصوص آنان رعایت کلیه شرایط الزامی خواهد بود. بدیهی است مشمولین می بایست در صورت موفقیت در مرحله آزمون کتبی نسبت به ارائه گواهی از سازمان بهزیستی اقدام نمایند.

مطالب مرتبط:

هشتمین آزمون فراگیر متمرکز استخدامی دستگاه‌های اجرایی سال 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام