برنامه ششم

طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (88) قانون برنامه ششم توسعه

قانون الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه (در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی)

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله ششم را اعلام وصول کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 فروردین ماه) طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (88) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه را اعلام وصول کرد.

متن کامل طرح:

مقدمه (دلایل توجیهی):

قانونگذار در بند (د) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 مقرر نموده است:

فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان به ازای هر درصد جانبازی و هر ماه مدت حضور در جبهه یا هر ماه سابقه آزادگی منوط به اذن فرماندهی معظم کل قوا از یک ماه کسر خدمت نظام وظیفه بهره مند می گردند. با توجه به اطلاق این قانون مزایای آن شامل تمام فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان صرف نظر از وضعیت سنی آنان می گردد و در عمل سبب شده که تمام مشمولان جهت استفاده از این تسهیلات اقدام نمایند و حسب اعلام ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل کثرت متقاضیان امکان یک باره این قانون در سال های 1397 و 1398 برای تمامی افراد واجد شرایط وجود ندارد، لذا مبادرت به امتیازبندی نمودند که اثر مستقیم این امتیازبندی محرومیت تعداد زیادی از فرزندان ایثارگر از حق قانونی خود بوده است. لذا به منظور اجرای عدالت و انطباق هر چه بیشتر با شرایط نظام وظیفه عمومی کشور و رفع هر گونه محدودیت این طرح جهت طی مراحل قانونی تقدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گردد.

عنوان طرح:

الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

ماده واحده- دو تبصره به شرح زیر به بند (د) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 الحاق می گردد:

تبصره 1- ستاد کل نیروهای مسلح می تواند در سالهای 1397 و 1398 برای کسانی که کمتر از بیست و چهار ماه از کسر خدمت ایثارگری بهره مند می شوند تا پانزده روز کسر خدمت موضوع این قانون را کاهش دهد.

تبصره 2- مزایای این قانون شامل کارکنان وظیفه و مشمولان غیرغایب دارای برگه اعزام به خدمت نظام وظیفه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام