بودجه 98

فایل اکسل محاسبه افزایش حقوق و مزایای سال ۱۳۹۸

اکسل افزایش حقوق و مزایای 1398

فایل اکسل افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ کارکنان دولت (ویژه مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری)

ویژگی های فایل اکسل:

  • محاسبه افزایش نهایی حقوق (بر اساس بند (الف) تبصره (۶) قانون بودجه ۹۸)
  • جداول مختصر ورودی داده ها به همراه دو خروجی جدول محاسبات و همچنین حکم کارگزینی (بر اساس آخرین فرم مصوب ابلاغی)
  • امکان محاسبه دقیق حق شاغل

 دانلود اکسل افزایش حقوق ۱۳۹۸

(نگارش جدید- ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸)

توضیحات فایل:

فایل پیش رو از چهار کاربرگ تشکیل شده است که ورود اطلاعات تنها در کاربرگ اول (ورود اطلاعات) و خانه های (سلول) زرد رنگ صورت می پذیرد. برای این کار کافیست در فرم ورود اطلاعات، مطابق با آخرین حکم کارگزینی سال ۹۷، اطلاعات خواسته شده درج گردد. اشتباه در ورود اطلاعات، در تمامی محاسبات تاثیرگذار خواهد بود.

فایل اکسل افزایش حقوق ۱۳۹۸

انتخاب نحوه محاسبه احکام

پس از ورود اطلاعات اولیه، باید نحوه محاسبه امتیاز حق شاغل در سازمان خود را مشخص نمایید. یعنی تعیین نمایید که فوق العاده مدیریت نیز به همراه حق شغل در محاسبه سقف ۷۵ درصد حق شاغل لحاظ گردد یا خیر؟

موضوع دیگری که در این قسمت به آن پرداخته شده است نحوه محاسبه تفاوت بند «ی» تبصره «۱۲» قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور (بند ۷ مصوبه افزایش حقوق سال ۹۸) در احکام کارگزینی است به گونه ای که باید مشخص نمایید در محاسبه این آیتم، تمامی اقلام حقوقی درج شده در حکم کارگزینی (از جمله حق اولاد و عائله مندی، فوق العاده بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین فوق العاده ماده ۵۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران) به عنوان حقوق و مزایای مستمر در نظر گرفته شود یا اینکه تنها آیتم های مبنای کسور بازنشستگی (حقوق ثابت به علاوه فوق العاده بندهای «۲»، «۳»، «۵» و «۱۰» ماده «۶۸» قانون مدیریت خدمات کشوری) به این منظور مورد استفاده قرار گیرند؟

لازم به توضیح است در صورتی که انتخاب نمایید در محاسبه تفاوت بند «ی» تبصره «۱۲» قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور (موضوع بند ۷ مصوبه افزایش حقوق سال ۹۸)، تمامی آیتم های حقوقی را به عنوان حقوق و مزایای مستمر لحاظ گردد، سیستم به گونه ای عمل می نماید که امتیاز حق شاغل سال ۹۸ در محاسبه این بند مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که به گواه اکثر کارشناسان، در محاسبه این بند از حکم کارگزینی، تنها باید حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی فرد در سقف آخرین حکم کارگزینی سال ۹۷ با ضریب حقوقی سال  های ۹۷ و ۹۸ مورد محاسبه قرار گیرد، در کاربرگ دوم (محاسبات) امکان مقایسه رقم نهایی احکام در هر دو حالت قرار داده شده است.

امتیاز حق شاغل

جهت محاسبه رقم نهایی حکم کارگزینی سال ۹۸، لازم است امتیاز حق شاغل سال ۹۸ مورد محاسبه قرار گیرد. برای این کار باید به جدول محاسبه امتیاز حق شاغل رجوع شود.

شناسنامه قانون | jadval3

از آنجا که در محاسبه امتیاز حق شاغل، امتیاز سنوات و تجربه کارکنان بالای ۳۰ سال سابقه لحاظ نمی گردد، لازم است ابتدا وضعیت سنوات خدمت کارمند مورد نظر را مشخص نمایید. در صورتی که تا قبل از سال ۹۷، به سقف ۱۰۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت نرسیده باشید در بخش مربوط به ساعات آموزشی، میزان ساعات آموزشی گذرانده شده در سال ۹۷ درج گردد. با توجه به اینکه تعدادی از دستگاه های اجرایی مشمول افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری شده اند در صورتی که امتیازات شما مشمول این افزایش شده است، درصد افزایش امتیازات در قسمت مربوطه درج گردد. همچنین در بخش جایگاه (پست) سازمانی، در صورتی که در سال ۹۷ در پست مدیریتی خدمت نموده اید و به سقف امتیاز سرپرستی در امتیاز حق شاغل نرسیده اید، می توانید اطلاعات مربوط به سوابق سرپرستی را درج نمایید.

جدول محاسبات

با اتمام عملیات ورود اطلاعات، می توانید نتایج محاسبات را در کاربرگ دوم (محاسبات) مشاهده نمایید. مبلغ درج شده در قسمت حق شاغل سال ۹۸، مطابق با اطلاعات درج شده در بخش جدول محاسبه حق شاغل کاربرگ اول می باشد.

شناسنامه قانون | jadval4

در پایان، از تمامی همکاران و صاحب نظران محترم تقاضا دارم پیشنهادات، نظرات و انتقادات سازنده خود را با بنده در میان بگذارید.

صیاح الدین شهدی- کارشناس کارگزینی سازمان هواشناسی کشور

کارشناس ارشد مدیریت دولتی

[email protected]

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام