بودجه 96

شمول تبصره (2) ماده (13) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 کل کشور به کارکنان سازمان امور عشایر ایران (پیشنهاد مصوبه هیئت وزیران)

شمول تبصره (2) ماده (13) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 کل کشور به کارکنان سازمان امور عشایر ایران (پیشنهاد مصوبه هیئت وزیران)

1- بر اساس ماده (13) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 کل کشور “فوق العاده مأموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این تصویب نامه که به عنوان مأمور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می شوند و ناچار به توقف شبانه هستند، تا میزان حداقل حقوق و مزایا در مورد مشمولین هر یک از بندهای این تصویب نامه به مأخذ یک بیستم و نسبت به مازاد به مأخذ یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت است. سایر موارد مطابق آیین نامه فوق العاده روزانه موضوع بند (ث) ماده (۳۹) قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن خواهد بود”.

2- در تبصره (1) ماده یاد شده مقرر شده است: “در صورت عدم توقف شبانه، تنها پنجاه درصد (۵۰ %) از میزان مندرج در بند یادشده قابل پرداخت است”.

3- طبق تبصره (2) این ماده نیز “کارمندان وزارت راه و شهرسازی که به سبب انجام وظایف خاص نگهداری، مرمت و بازگشایی راه ها موظف به انجام مأموریت های مداوم در خارج از حریم شهر محل خدمت خود هستند، از قید “خارج از حوزه شهرستان محل خدمت” و تبصره (۱) این ماده مستثنی بوده و با اعزام به مأموریت، فوق العاده مربوط به آنها قابل پرداخت خواهد بود”.

4- با توجه به مواد اعلام شده در بالا، وزارت جهاد کشاورزی با توجه به دلایل توجیهی زیر، پیشنهاد شمول تبصره (2) ماده (13) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 کل کشور را به کارکنان سازمان امور عشایر ارائه کرده است:

الف- سازمان امور عشایر ایران متولی انجام اقداماتی از قبیل: خدمات‏رسانی به کوچ و ساماندهی اسکان عشایر، احداث و مرمت راه، تأمین و انتقال آب، جایگزینی سوخت فسیلی و توسعه انرژی های نو، حمایت و تقویت تشکل های عشایری و به طور کلی ارایه خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی جامعه زحمتکش و مولد عشایر در مناطق کوهستانی و صعب العبور است و نوع وظایف سازمان مذکور عمدتاً سخت‏تر و دشوارتر از وظایف و خدمات سایر دستگاه‏های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است.

ب- متأسفانه گاهی اوقات، برخی از کارکنان این سازمان دچار آسیب دیدگی و حتی فوت در مسیر خدمت می‏شوند. با وجود این، مشکلات مذکور مانع فعالیت های خالصانه کارکنان سازمان امور عشایر نشده و گواه این ادعا نیز ارتقای شاخص‏های برخورداری عشایر در برنامه های توسعه، بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی آنها و نیز اجرای طرح های عمرانی و خدماتی بزرگ در مناطق عشایری طی سالهای اخیر است.

پ- حقوق و مزایای کارکنان سازمان امور عشایر ایران با شرایط دشوار محیط کار و وظایف آنها متناسب نیست.

متن درخواست پیشنهادی

با توجه به فاصله مراکز اداری استانی و شهرستانی از استقرارگاه‌های عشایری و ضرورت مأموریت مداوم کارکنان در آن مناطق، سازمان امور عشایر، مطابق تبصره (2) ماده (13) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 از قید «خارج از حوزه شهرستان محل خدمت» و تبصره (1) ماده مذکور مستثنی و فوق العاده مأموریت آنان به طور کامل پرداخت شود.

این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی می‌باشد.

منبع: سایت دفتر هیئت دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام