بودجه 92

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور (تصويبنامه شماره۱۲۰۶۹۰/ت۴۹۵۵۴هـ مورخ ۳۰/۶/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور (تصويبنامه شماره۱۲۰۶۹۰/ت۴۹۵۵۴هـ مورخ ۳۰/۶/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

وزارت امور اقتصادی و دارایی – معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور

هیئت‌وزیران در جلسه مورخ۲۶/۶/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

ماده ۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف – معاونت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور.

ب- بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی): انواع شرکت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها نهادها، تشکل‌ها، انجمن‌ها، جمعیت‌ها، کانون‌ها و شوراهای خصوصی و تعاونی که دارای مجوز قانونی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند.

ج- خدمت: خروجی نهایی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی که برای متقاضیان ارایه شده و کمیت‌پذیر و قابل اندازه‌گیری باشد نظیر صدور و ثبت اسناد مالی، تولید نهال، تربیت دانش‌آموز، مداوای بیمار، صدور مجوز برای بهره‌برداری از مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها.

د – هزینه پایه کالا یا خدمت: هزینه‌ای که توسط کارگروه موضوع ماده (۴) این آیین‌نامه در چارچوب قوانین و مقررات و برای خرید کالا یا خدمت ملاک عمل قرار می‌گیرد.

هـ- دستگاه اجرایی: دستگاه‌های اجرایی که دارای ردیف اعتباری در جدول شماره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور بوده و دارای اختیار خرید کالا یا خدمت براساس قوانین و مقررات از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) می‌باشند.

ماده ۲- دست-گاه‌های اجرایی پیشنهاد خود را در خصوص خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) در چارچوب فرم (برگه) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است حداکثر تا پایان دی ماه سالجاری برای تأیید به معاونت اعلام می‌نمایند.

ماده ۳- اعتبارات موضوع این آیین‌‌نامه با پیشنهاد دستگاه اجرایی و تأیید معاونت، از سقف اعتبارات مربوط در جدول شماره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، کسر و به ردیف مربوط در جدول شماره (۹) قانون یادشده اضافه می‌گردد تا در قالب موافقتنامه‌های متبادله با معاونت جهت خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) اختصاص یابد.

تبصره ۱- منظور از اعتبارات، اعتبار هزینه‌ای، تملک داراییهای سرمایه‌ای، مالی و اختصاصی مصوب می‌باشد که با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور – مصوب ۱۳۵۱- تخصیص می‌یابد.

تبصره ۲- اعتبارات انتقال یافته به جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، برای خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) پس از انعقاد قرارداد و ارایه گزارش عملکرد توسط دستگاه اجرایی تخصیص خواهد یافت.

ماده ۴- به منظور تعیین کالا و خدمت موردنیاز که از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) قابل خرید است، کارگروه اجرایی متشکل از معاون اداری و مالی و یا توسعه مدیریت و یا عناوین مشابه، ذیحساب و مدیرکل امور مالی با تأیید وزیر و یا رییس دستگاه با وظایف و اختیارات زیر تشکیل می‌گردد:

الف – تعیین سهمیه اعتبارات تخصیص‌یافته دستگاه به تفکیک کالا یا خدمت و اعلام آن به معاونت از طریق رییس دستگاه اجرایی.

ب- اطلاع‌رسانی در خصوص صلاحیت فنی بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) و اعلام عمومی آن از طریق رسانه‌ها.

ج- تعیین هزینه‌های پایه کالا یا خدمت.

د- تعیین شرح قراردادهای خرید از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) به تفکیک روش‌های تعیین‌شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

ماده ۵- خدماتی که براساس این آیین‌نامه از بخش غیردولتی (خصوصی – تعاونی) تأمین می‌شوند، باید مشخص و کمیت‌پذیر باشند به نحوی که بتوان بر کمیت و کیفیت خدمات خریداری‌شده نظارت کرد.

ماده۶- اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد باید دارای پروانه فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط باشند و با تأیید دستگاه اجرایی توانایی و امکانات لازم برای انجام تعهدات موضوع قرارداد را داشته باشند. انتخاب بخش غیردولتی (خصوصی- تعاونی) به صورت رقابتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

ماده ۷- دستگاه‌های اجرایی موظفند گزارش عملکرد بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را به معاونت ارایه نمایند.

معاون اول رئیس‎جمهور – اسحاق جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام