تعطیلات و مرخصی

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تعطیلی روزهای پنجشنبه)

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تعطیلی روزهای پنجشنبه)

شناسنامه قانون- متن کامل لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه ۱۸/۸/۱۴۰۱ هیئت وزیران به منظور تعیین ساعت کار ادارات دولتی و بخش خصوصی و تعطیلی روزهای پنجشنبه به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

متن کامل لایحه به شرح زیر است:

مقدمه توجیهی:

در راستای اجرای بندهای (۱)، (۹)، (۱۲) و (۱۷) سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعیف توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی و اعتماد مردم، لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده واحده- ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- به صورت زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو ساعت و سی دقیقه در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر (۱۰) ساعت) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲- دستگاه های اجرایی می توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

تبصره ۳- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.

تبصره ۴- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت‌رسان نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

تبصره ۵- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای چهل و چهار ساعت کار در هفته و یکصد و هفتاد و شش ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به چهل و دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و یکصد و هفتاد ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.

رییس‌جمهور

دانلود لایحه تعیین ساعت کار ادارات

مطلب مرتبط: لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و تغییر ساعات کاری ادارات در سراسر کشور تصویب شد

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

14 دیدگاه

  1. واقعا کارمندان بانک چه گناهی کرده اند؟؟
    توی آلودگی باید بیایند سر کار سرما گرما هم همینطور حالا هم توی تعطیلی پنجشنبه ها همینطور .
    ولی تو حقوق و مزایا مثل بقیه دیده میشند

  2. هرچیزی یه حدی داره. کار هم یه حدی داره. تفریح هم یه حدی داره. عبادت ظاهری (منظور عبادت ریائی نیست) هم یه حدی داره، هرجا تعادل نباشه، حتما زندگی بشر یه مشکلی براش بوجود میاد. همونطوریکه عدم رعایت قوانین طبیعی، موجب بروز سیل و زلزله و طوفان و… میشه. انسان، فقط و فقط واسه کار کردن محض آفریده نشده. اونیکه هر چقدر هم کار بکنه، اشکالی واسش پیش نمیاد، اون رباته، چون احساس و عاطفه و خانواده و تفریح و … لازم نداره. در زندگی انسان ، باید بر اساس تعادل باشه. خلاصه اینکه، تعطیلی دو روز در هفته، به تعادل و درستی، نزدیکتره

  3. تعطیلی پنجشنبه ها تصمیم خوبی هست و اینکه ساعت ساعت ۱۴.۳ تعطیل شدن با ساعت ۱۶ خیلی تفاوت ندارد ولی اینکه پنجشنبه تعطیل باشی و استراحت کنی و دو روز آخر هفته رو به خودتون اختصاص بدید خیلی فرق دارد و اونایی هم که نگران این هستند که ناهار در کنار خانواده نیستند به این فکر کنند که میتونند یه روز کامل بدون خستگی ناهار و صبحانه رو در کنار خانواده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام