دسته‌بندی نشده

تعیین حقوق ۱۴۰۱ کارگران تا دو هفته دیگر

تعیین حقوق ۱۴۰۱ کارگران تا دو هفته دیگر

گلستان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ تا دو هفته دیگر و پیش از عید نوروز تعیین و مشخص می‌شود.

سردار علی‌حسین رعیتی‌فرد، در آستانه سفر رئیس جمهور به گلستان و در جریان بازدید از کارخانه شیر پگاه در این استان، اظهار کرد: بنا بر دستور وزیر، در راستای اجرای قانون کار، پایش و بررسی از واحدهای تابعه دستگاه ها را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه فصول و مواد قانون کار را که در رابطه با حقوق کارگران و کارفرماها مهم می باشد، بررسی می شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا بدانیم وضعیت ما در اجرای این قوانین چگونه است و هم اینکه جامعه کارگری کل کشور را از این قوانین منتفع کنیم.

رعیتی فرد، در ادامه با انتقاد از اینکه قانون کار پس از ۳۱ سال مدون شده، ولی خیلی از قوانین آن اجرایی نشده است، افزود: در برخی موارد به حداقل ها بسنده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا نیروی کار کشور در مقابل آسیب ها و حوادث ایمن شود، خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار برای صیانت از نیروی کار از الزامات است و باید برای ارتقای ایمنی تلاش بیشتری شود.

معاون وزیر کار در ادامه با بیان اینکه تشکیل کمیته انضباط کار و تدوین آیین نامه مرتبط با هدف برقراری انضباط کار در مراکز تولید صنعتی از دیگر برنامه های وزارت می باشد، اضافه کرد: رفع موانع تولید، حمایت از مشاغل، تثبیت اشتغال های موجود، ایجاد اشتغال های جدید و بهره مندی کسانی که استحقاق استفاده از بیمه بیکاری را دارند، از دیگر برنامه ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام