آموزش کارکنان دولتانتصاب مدیران

شیوه نامه اجرایی ثبت و مستندسازی تجربه های مدیریتی

شیوه نامه اجرایی ثبت و مستندسازی تجربه های مدیریتی (بخشنامه شماره ۴۰۱۵/۱ مورخ ۰۱/۰۸/۱۳۹۲ مرکز آموزش مدیریت دولتی)

کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

با سلام و احترام؛

پیرو بخشنامه شماره ۱۲۸۶۳/۲۰۰ مورخ ۰۵/۰۶/۱۳۹۰ معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و در راستای اجرای بخشنامه شماره ۹۱۸۷/۹۲/۲۰۰ مورخ ۱۰/۵/۱۳۹۲ به منظور تولید دانش بومی و تجربی، حفظ سرمایه‌های انسانی و بهره‌مندی بیشتر از قابلیت‌ها، توانمندی ها و تجربیات مدیران حرفه‌ای کشور از یک طرف و ایجاد فضای امن جهت صیانت از یافته‌های گرانقدر مدیران در دوره‌های مدیریتی از طرف دیگر، شیوه نامه اجرایی ثبت تجربیات و توانمندی‌های مدیران حرفه‌ای به شرح زیر اعلام می‌شود.

با توجه به اهمیت موضوع انتظار دارد کلیه مدیران حرفه‌ای دستگاه‌های اجرایی، نسبت به ارسال و ثبت تجربیات مدیریتی خود به منظور مستندسازی و بهره برداری در نظام اداری کشور اقدام نمایند.

شیوه نامه اجرایی ثبت و مستندسازی تجربه های مدیریتی

الف: مدیر حرفه ای

مطابق مصوبه شماره ۶۶۴۳/۲۰۶ مورخ ۲۳/۰۳/۱۳۹۰ شورای عالی اداری به فردی اطلاق می‌شود که مسئولیت اداری و یا معاونت یکی از واحدهای تشکیلاتی با سطح پذیری زیر را عهده دار باشد.

سطح ۱ مدیران حرفه ای ارشد: شامل مدیران عامل شرکت ها، روسای سازمان ها، مؤسسات دولتی، مراکز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم سطح؛

سطح ۲ مدیران حرفه ای میانی: شامل مدیران کل و معاونین آنها، فرمانداران و معاونین آنان، معاونین شرکت‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و مراکز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم سطح؛

سطح ۳ مدیران حرفه ای پایه: شامل رؤسای ادارات، سرپرستان، رؤسای گروه ها، بخشداران و معاونین آنها و سمت‌های مدیریتی هم سطح.

۲- تجربه مدیریتی: هر گونه تصمیم گیری و انجام اقدامات اجرایی اداری که از طریق بکارگیری رویکردها، شیوه‌ها و روش‌های جدید موجب ایجاد تغییرات زیر در دستگاه متبوع گردد:

– ارتقاء سطح عملکرد

– افزایش کارایی و بهره وری

– کاهش هزینه‌های اداری و افزایش درآمدها

– پاسخگویی سریع، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت آنان

– اصلاح فرایندها و روش‌های انجام کار و بهینه نمودن آنها

– مکانیزه نمودن فرایندها (تبدیل فرآیندهای دستی به مکانیزه)

ب: فرآیند ثبت تجربیات مدیریتی

۱- تمامی مدیران حرفه ای وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی پس از ثبت نام در بانک اطلاعات مدیران، در صورت داشتن تجربه مدیریتی مطابق با تعریف شیوه نامه، نسبت به تکمیل کاربرگ‌های ثبت تجربیات مدیریتی که بر روی پرتابل مرکز آموزش مدیریت دولتی به نشانی www.smtc.ac.ir قرار گرفته است اقدام نموده و کد رهگیری دریافت نمایند.

۲- چنانچه تجربه مدیران در سطح ملی و منحصر به فرد باشد مدیر می‌تواند گزینه درخواست کارشناس را در کاربرگ‌های ثبت تجربیات مدیریتی (در پرتال مرکز) انتخاب نموده تا پس از ارزیابی، نسبت به ثبت تجربیات ملی از طریق مصاحبه حضوری و تخصصی توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی و با هماهنگی دستگاه ذیربط اقدام گردد.

۳- مسئولیت ثبت تجربیات جدید، اصلاح و به‌روزرسانی تجربیات مدیریتی، پس از دریافت کد پیگیری بر عهده مدیران حرفه‌ای دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

۴- مرکز آموزش مدیریت دولتی آمادگی لازم جهت ارائه خدمات آموزشی و مشاوره پیرامون نحوه تنظیم و تدوین تجربیات در سطوح مدیریتی حرفه ای وزارتخانه ها را به صورت ویژه و تخصصی دارد.

ج: نحوه تعامل دستگاه‌های اجرایی

۱- شیوه نامه نحوه تعامل و تبادل تجربیات بین دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از دانش بومی، سرمایه‌های ملی و نهادینه سازی مدیریت دانش در نظام مدیریتی متعاقباً اعلام می‌شود.

۲- برای رفع هر گونه ابهام یا اشکال احتمالی می‌توانید با ستاد بانک اطلاعات مدیران حرفه‌ای کشور به شماره‌های ۴۲۵۰۱۲۵۲، ۴۲۵۰۱۳۰۲ تماس گرفته یا از طریق پست الکترونیکی[email protected] ارتباط برقرار نمایید.

ابراهیم موسی زاده- رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام