ارتقای کارکنان

پاسخ به ابهامات مطروحه در خصوص طرح مسیر ارتقا شغلی کارشناسان، مدیران و مشاوران

پاسخ به ابهامات و سوالات مطروحه در خصوص طرح تبیین مسیر ارتقا شغلی کارشناسان، مدیران و مشاوران (بخشنامه شماره ۵۳۶۷۶/۱۸۰۰ مورخ ۱/۴/۱۳۸۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)

بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها و مؤسسات مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت

پیرو بخشنامه شماره ۲۰۵۷۰۱/۱۸۰۲ مورخ ۷/۱۱/۸۱ این سازمان با موضوع پاسخ به ابهامات و سؤالات مطروحه درخصوص طرح تبیین مسیر ارتقاء شغلی کارشناسان ، مدیران و مشاوران، مفاد مصوبات شورای امور اداری و استخدامی کشور جهت اجراء و ایجاد وحدت رویه و رفع مشکلات و ابهامات به شرح زیر ابلاغ می گردد:

۱- «تبیین» از عنوان و متن طرح حذف گردد و عنوان طرح به «طرح مسیر ارتقاء شغلی کارشناسان، مدیران و مشاوران شاغل در حوزه های ستادی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی» اصلاح می گردد.

۲- تاریخ اجرای احکام افرادیکه با طرح مزبور تطبیق وضع داده میشوند از تاریخ تصویب هیأت ممیزه ذیربط است و برای ارتقاء به سطوح بالاتر حداقل چهار سال باید در هر سطح توقف داشته باشند.

۳- کارکنانی که امتیازات لازم را برای ارتقاء به یکی از سطوح طرح مزبور کسب نموده اند ، دو سال یکبار مجدداً مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت . چنانچه در ارزیابی مجدد امتیاز لازم را برای حفظ سطح کارشناسی خود کسب ننماید با توجه به امتیاز مکتسبه به سطوح پایین تر تنزل خواهند یافت.

۴- کارکنانی که پرونده آنان جهت تطبیق با طرح مسیر ارتقا شغلی کارشناسان ، مدیران و مشاوران در هیأت ممیزه مربوطه مطرح و امتیازات لازم را کسب نمی نمایند ، پرونده آنان حداقل یکسال بعد قابل طرح و بررسی مجدد خواهد بود.

۵- شهداء، جانبازان و مفقودین انقلاب اسلامی مشمول قانون حالت اشتغال مصوب (۳۰/۶/۷۲) مشمول طرح تبیین مسیر ارتقاء شغلی می باشند و پرونده آنان نظیر سایر شاغلین در هیأت های ممیزه ذیربط مطرح و حسب مورد و متناسب با امتیازات کسب شده به سطوح مربوط ارتقای خواهند یافت.

۱/۵- به مشمولین بند فوق حداقل سطح «ارشد» اعطاء خواهد شد و در صورت کسب امتیاز بالاتر به سطوح مربوط (خبره ، عالی) ارتقاء می یابند ، تاریخ اجرای این بند برای ارتقاء در سطح کارشناسی ارشد ، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و در مورد سایر سطوح از تاریخ تصویب هیأت ممیزه ذیربط می باشد.

۲/۵- مشمولین قانون حالت اشتغال در سقف ۶۵ درصد کارکنان مشمول طرح مزبور قرار نمی گیرند و مشمول ارزیابی دوساله موضوع بند ۳ فوق الذکر نمی باشند.

۶- ارزیابی بعمل آمده توسط دستگاه های وابسته به وزارتخانه ها و سازمان های مستقل زیر نظر رییس جمهور که دارای مجوز تشکیل هیات ممیزه می باشند ، براساس ضوابط و دستورالعمل های نحوه سنجش عوامل امتیاز آور که از طرف هیأت ممیزه مرکزی ابلاغ گردیده است تا سطح کارشناسی «ارشد» واجد اعتبار است و تصمیم گیری درخصوص سطوح بعدی (خبره و عالی) در هیات های ممیزه مستقر در وزارتخانه ها یا سازمان های مستقل زیر نظر رییس جمهور صورت می گیرد . این هیأت های ممیزه موظفند بر نحوه عملکرد هیأت های ممیزه دستگاه های وابسته و استانی که مجوز تشکیل هیأت ممیزه دارند ، نظارت نمایند.

۷- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است عملکرد هیات های ممیزه را بطور کلی یا به صورت جزئی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و هیات هایی را که دارای عملکرد مطلوب می باشند تشویق نموده و اختیارات هیات هایی را که دارای اشکالاتی می باشند، محدود و یا لغو نماید.

محمود عسگری آزاد- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام