وزارت امور اقتصادی و دارایی

تشکیل واحد سازمانی جداگانه‌ای در معاونت مربوط وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور ثبت و نگهداری متمرکز حساب بدهی‌ها و تعهدات قانونی دولت (تصویبنامه شماره ۲۳۶۰۹/ت۵۰۱۸۳هـ مورخ ۴/۳/۱۳۹۳ هیأت وزیران)

تشکیل واحد سازمانی جداگانه‌ای در معاونت مربوط وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور ثبت و نگهداری متمرکز حساب بدهی‌ها و تعهدات قانونی دولت (تصویبنامه شماره ۲۳۶۰۹/ت۵۰۱۸۳هـ مورخ ۴/۳/۱۳۹۳ هیأت وزیران)

وزارت امور اقتصادی و دارایی- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت وزیران در جلسه ۲۸/۲/۱۳۹۳ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- به منظور ثبت و نگهداری متمرکز حساب بدهی‌ها و تعهدات قانونی دولت (وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، طرح‌های عمرانی که اعتبارات آنها از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و بدهی‌ها و تعهداتی که مربوط به دستگاه اجرایی خاصی نمی‌باشد) واحد سازمانی جداگانه‌ای در معاونت مربوط وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد می‌شود. این واحد موظف است نسبت به احصاء و ثبت خلاصه بدهی‌ها و تعهدات دولت و نگهداری متمرکز حساب آنها اقدام و گزارش‌های مدیریتی لازم را حداقل سالانه یکبار به هیأت وزیران، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سایر مراجع به تشخیص وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال نماید.

۲- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور موظف است با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف دو ماه پس از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت

به اصلاح ساختار سازمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرای بند (۱) با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید. شرح وظایف واحد یادشده مشترکاً توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تهیه و ابلاغ می‌گردد. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است اعتبار موردنیاز واحد مذکور از محل اعتبار برنامه مصوب مربوط (برنامه تنظیم صورت عملکرد سالانه بودجه کل کشور) را تأمین نماید.

۳- دستورالعمل نگهداری حساب بدهی‌ها و تعهدات موضوع این تصویب‌نامه در دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و چگونگی نگهداری و تمرکز حساب آنها در واحد موضوع بند (۱)، با رعایت ماده (۱۲۸) قانون محاسبات عمومی کشور و استانداردهای حسابداری بخش عمومی کشور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و پس از تأیید دیوان محاسبات کشور توسط وزارتخانه یادشده ابلاغ می‌شود.

۴- وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند رأساً با اعزام مأمور و یا از طریق سازمان حسابرسی، اسناد و مدارک مربوط را در محل دستگاه‌های اجرایی مورد رسیدگی قرار دهد.

۵- دستورالعمل‌های اجرایی این تصویب‌نامه حسب ضرورت با رعایت مقررات قانونی مربوط توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تهیه و ابلاغ می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور- اسحاق جهانگیری

 

آراي هيات عمومي ديوان عدالت…

آراي وحدت رويه ديوانعالي…

آیین نامه ها

اساسنامه ها

تصویب نامه ها

سازمان امور مالیاتی کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک…

مصوبات شوراي شهر

مصوبات شوراي عالي آموزش…

مصوبات شوراي عالي اداري

مصوبات شوراي عالي انقلاب…

مصوبات شوراي عالي شهرسازي…

مصوبات شوراي عالي ميراث…

مصوبات شورای عالی پول و…

مصوبات شورای عالی فضای مجازی

مصوبات مجلس شوراي اسلامي

مصوبات مجمع تشخیص مصلحت…

مصوبات و نظريات شوراي نگهبان

مقررات عمومي

مناقصه روزنامه رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام