آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 (بخشنامه شماره 3/710 مورخ 16/2/1394 وزارت آموزش و پرورش)

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 (بخشنامه شماره 3/710 مورخ 16/2/1394 وزارت آموزش و پرورش)

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 به پیوست ارسال می‌گردد. مقتضی است مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ضمن رعایت دقیق کلیه موارد و نظارت بر حسن اجرای آن نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب به همکاران فرهنگی اقدام نمایند. ضروری است به منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود، در زمینه تکمیل جداول نیاز و عدم نیاز، دقت کافی به عمل آورده تا در وضعیت تراز نیروی انسانی آن اداره کل خللی ایجاد نگردد.

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال 95-94

مقدمه:

اساس خودکفایی در هر جامعه‌ای بر پایه وجودی سازمان‌های آموزشی آن جامعه استوار است و در بین تمام نیروهای اثربخش یک سازمان آموزشی، اغلب صاحب‌نظران و متفکران مسایل تربیتی اعتقاد دارند که معلمان مهمترین عامل مؤثر در جریان تعلیم و تربیت هستند.

آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان دانش‌محور، باید بیش از سایر سازمان‌ها، ارتقای بهره‌وری را مدنظر قرار دهد، چرا که برون‌داد این سازمان گسترده به عنوان نیروی انسانی تربیت یافته، داده اصلی و استراتژیک سایر سازمان‌ها محسوب می‌شود و بهره‌وری آن در گرو دانش، بینش و فرهنگ نیروی انسانی است که در آموزش و پرورش و رسالت پیچیده و انسانی آن نیازمند طراحی مداوم و مستمر فرآیندهای بهبود بهره‌وری است.

تعاریف:

انتقال درون استانی: انتقال از یک منطقه آموزشی به منطقه آموزشی دیگر یک اداره کل را انتقال درون استانی می‌نامند.

انتقال برون استانی: انتقال از حوزه تحت پوشش یک اداره کل آموزش و پرورش به خارج از آن اداره کل را انتقال برون استانی می‌نامند.

اهداف:

– تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان

– رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی

– ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی

– افزایش میزان سطح رضایت شغلی معلمان

ضوابط و مقررات عمومی:

1- انتقال کلیه کارکنان رسمی، آزمایشی و پیمانی واحدهای آموزشی برابر ضوابط و مقررات این شیوه‌نامه انجام خواهد.

2- متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه‌نامه می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال (ent.medu.ir) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

تبصره: تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استانی بر اساس نیاز اعلام شده مناطق از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود. ضمناً یک نسخه از ضوابط تهیه شده به اداره کل امور اداری و تشکیلات ارسال گردد.

3- انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدأ و اعلام نیاز در مقصد خواهد بود. بنابراین، جداول نیاز و عدم نیاز توسط معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی استان تکمیل و در سامانه اِعمال خواهد شد.

4- مدیران و معاونین واحدهای آموزشی و پرورشی باید در رشته تدریس اصلی خود قبل از انتصاب سمت فعلی، درخواست انتقال نمایند.

تبصره- نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال که قبل از انتصاب در سمت فعلی به تدریس اشتغال داشته‌اند، باید در رشته تدریس اصلی خود درخواست انتقال نمایند.

5- ضوابط انتقال به منطقه آزاد کیش متعاقباً اعلام خواهد شد.

بخش اول: (انتقال دائم)

1- شرایط، ضوابط و مقررات

1-1 دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31/6/1394 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی.

تبصره: مدت سوابق خدمت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان، مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزء سابقه خدمت موضوع بند فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد.

2-1 نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ

3-1 افرادی که در سال تحصیلی 94-93 از یک استان به استان دیگر به صورت دائم (قطعی) منتقل گردیده‌اند، مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نمی‌باشند.

4-1 همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده (17) آیین‌نامه اجرایی ماده (13) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان (بدون شرط سابقه) منتقل خواهد شد.

5-1 درخواست مشمولین موارد «الف تا د» در صورت تأیید مدارک توسط اداره آموزش و پرورش منطقه مبدأ، در کمیته برنامه‌ریزی استان با رعایت عدم نیاز به صورت موردی قابل بررسی خواهد بود.

(در حال تکمیل…)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام