سازمان برنامه و بودجه کشور

برنامه‌های ملی و طرح‌های مرتبط با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تعیین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان متولی چهار برنامه (نامه شماره 109464/52442 مورخ 20/8/1394 معاون اول رییس‌جمهور)

برنامه‌های ملی و طرح‌های مرتبط با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تعیین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان متولی چهار برنامه (نامه شماره 109464/52442 مورخ 20/8/1394 معاون اول رییس‌جمهور)

جناب آقای نوبخت

معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

با سلام، بر اساس تصمیمات پنجمین جلسه مورخ 5/8/1394 ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی و به موجب این ابلاغ مسؤولیت برنامه ملی ارتقای بهره‌وری، برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت و برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی به جناب‌عالی واگذار می‌شود. ضروری است با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق شایسته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اجرای دقیق برنامه‌های مصوب ستاد اقدامات ذیل را در دستور کار قرار دهید.

1- تشکیل کارگروه برنامه ملی با عضویت دستگاه‌های تعیین شده و دو نفر صاحب‌نظر به انتخاب رییس ستاد.

2- شناسایی دقیق صورت مسئله در موضوع برنامه ملی و تبیین آن، ریشه‌یابی کامیابی‌ها و ناکامی‌ها، تعیین شاخص‌های کلیدی وضعیت، توصیف وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب در مقاطع زمانی (2)، (5) و (10) ساله بر اساس شاخص‌های کلیدی (به عنوان اولین دستور).

3- هماهنگی جهت فعال‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با هر برنامه ملی.

4- ابلاغ اهداف مصوب برنامه ملی به مسؤول هر یک از طرح‌ها و درخواست نهایی کردن پروژه‌ها و تدوین برنامه عملیاتی هر یک به منظور دستیابی به اهداف در مقاطع تعیین‌شده.

5- بررسی و تصویب برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی هر یک از طرح‌ها و ارایه گزارش آن به دبیرخانه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی.

6- پایش مستمر شاخص‌های کلیدی تعیین‌شده برای وضعیت مطلوب در مقاطع (2)، (5) و (10) ساله و ارایه گزارش منظم به دبیرخانه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی.

7- انتصاب دبیر در هر یک از برنامه‌های ملی با معرفی و حکم رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.

8- هماهنگی کلیه برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه از طریق دبیر هر برنامه ملی.

9- به پیوست این ابلاغ، جداول عناوین برنامه‌های ملی، دستگاه مسؤول و همکار هر برنامه ملی، طرح‌های مرتبط با هر برنامه ملی، دستگاه مسؤول هر یک از طرح‌ها ارسال می‌شود.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام