مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

اعلام زمان ثبت‌نام، فهرست رشته‌های شغلی، شرایط احراز تحصیلی و منابع و مواد سؤالات تخصصی و کاربردی آزمون تبدیل وضعیت شهرداری‌ها

اعلام زمان ثبت‌نام، فهرست رشته‌های شغلی، شرایط احراز تحصیلی و منابع و مواد سؤالات تخصصی و کاربردی آزمون تبدیل وضعیت شهرداری‌ها (بخشنامه شماره 4303 مورخ 12/02/1396 سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/82518160-71589021.jpg

شناسنامه قانون | pdfمشاهده متن کامل به همراه جداول مربوط در فرمت پی دی اف

شناسنامه قانون | pdfدستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها

استانداران محترم سراسر کشور

سلام علیکم

پیرو نامه شماره 59740 مورخ 27/11/1395 با موضوع دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها، فهرست رشته‌های شغلی، شرایط احراز تحصیلی و منابع و مواد سؤالات تخصصی و کاربردی آزمون مذکور به پیوست ابلاغ می‌گردد. لازم است تا قبل از برگزاری آزمون اقدامات زیر در شهرداری‌های آن استان صورت پذیرد.

1- درج آمار و اطلاعات تمامی کارکنان شهرداری‌ها در سامانه کارکنان نظام اداری کشور (کارمند ایران)

2- انتصاب کارمندان رسمی و پیمانی فعلی شهرداری‌ها در ساختار جدید ابلاغی بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها موضوع نامه شماره 19274 مورخ 20/2/1394 وزیر محترم کشور و با رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل کارمندی با تأیید شورای اداری و استخدامی ذی‌ربط

3- اطلاع‌رسانی به کارکنان شهرداری جهت ثبت‌نام داوطلبین متقاضی تبدیل وضعیت و شروع آزمون از تاریخ 20/2/1396 لغایت 3/3/1396 از طریق سایت ثبت‌نام افرادی که دارای شرایط مندرج در دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و شرایط احراز رشته‌های شغلی اعلامی جدول پیوست هستند مجاز به ثبت‌نام می‌باشند. بنابراین لازم است صفحه اصلی سایت ثبت‌نام به گونه‌ای طراحی گردد تا داوطلبین دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها و جدول رشته‌های شغلی و شرایط احراز و منابع و مواد سؤالات تخصصی و کاربردی آزمون را رؤیت و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایند.

4- بر اساس تبصره 12 ماده 7 دستورالعمل فوق‌الذکر، در صورت واگذاری فرایند اجرای آزمون به مؤسسات ذی‌صلاح، توصیه می‌شود از مؤسسات معتبر برگزاری آزمون نظیر دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، سازمان سنجش آموزش کشور استفاده شود.

5- ثبت نام اولیه از داوطلبین بدون اخذ وجه می‌باشد و وجه ثبت‌نام پس از بررسی مدارک توسط استانداری و تطبیق شرایط داوطلبین با شرایط اعلامی در دستورالعمل ابلاغی و تعیین داوطلبین مجاز به تبدیل وضعیت استخدامی در زمان صدور کارت شرکت در آزمون از طریق سایت ثبت‌نام اخذ خواهد شد.

6- در طراحی سؤالات آزمون می‌بایست از متخصصین دارای سوابق تحصیلی و تجربی مرتبط با مدیریت شهری و بر اساس منابع و مواد سؤالات تخصصی و کاربردی اعلامی در جدول پیوست این نامه با رعایت ماده (7) دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها استفاده شود.

7- مواد آزمون تخصصی موضوع ماده 7 دستورالعمل، 50 سؤال کاربردی بر اساس جدول اعلامی پیوست، 20 سؤال قوانین و مقررات مورد عمل شهرداری‌ها شامل قانون شهرداری و قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور می‌باشد.

8- تعداد سهمیه موضوع ماده 3 دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها و زمان برگزاری آزمون متعاقباً پس از تکمیل اطلاعات سامانه کارمند ایران و ارائه گزارش تعداد داوطلبین مجاز به شرکت در آزمون به تفکیک هر رشته شغلی، توسط این سازمان اعلام می‌شود.

9- شهردارانی که دارای شرایط دستورالعمل ابلاغی و شرایط احراز رشته‌های شغلی اعلامی پیوست این نامه می‌باشند، می‌توانند در رشته شغلی متناسب با مدرک و رشته تحصیلی خود در شهرداری محل خدمت، ثبت‌نام نمایند.

10- بر اساس ماده 7 دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها، آزمون شهرداری مرکز استان به همراه سایر شهرداری‌ها توسط استانداری برگزار خواهد شد.

11- در ترکیب کمیته تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری‌ها موضوع ماده 25 دستورالعمل، در استان تهران، یکی از شهرداری‌های با جمعیت 200 هزار نفر و بالاتر با انتخاب رییس کمیته جایگزین شهردار مرکز استان خواهد بود.

12- شهرداری‌هایی که موفق به اصلاح و اخذ تأییدیه و اجرای ساختار سازمانی ستاد، مناطق و سازمان‌های وابسته و اساسنامه‌های آنان نشده‌اند، می‌بایست تا قبل از صدور مجوز تبدیل‌وضعیت از سوی این سازمان، اقدامات لازم را بعمل آورند. در غیر این‌صورت کارکنان شهرداری‌ها بر اساس نامه شماره 986720 تاریخ 6/11/1395 سازمان اداری و استخدامی کشور نمی‌توانند در فرآیند آزمون تبدیل وضعیت استخدامی شرکت نمایند.

هوشنگ خندان دل- رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

شناسنامه قانون | pdfمشاهده متن کامل به همراه جداول مربوط در فرمت پی دی اف

شناسنامه قانون | pdfدستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام