آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

عدم کسر حق بیمه از اضافه‌کار، تغییری در پرداخت پاداش بازنشستگی ایجاد نمی‌کند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور اعلام کرد: در پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان دولت تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش شناسنامه، جمشید اثنی عشری، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بعدازظهر سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، افزود: مصوبه شورای توسعه مدیریت که در قالب بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ شده است، شامل کارکنان پیمانی دستگاه های اجرایی است که با توجه به ماده «101» این قانون از لحاظ برخورداری از مزایای تامین اجتماعی، نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، بیکاری و درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین اجتماعی اند.

اثنی عشری گفت: دستگاه های اجرایی طی ماه های اخیر، پرسش های متعددی را با این معاونت در میان نهاده اند، از جمله اینکه «آیا از اضافه کار کارمندان پیمانی دستگاه های دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که مشمول صندوق تامین اجتماعی اند کسور بازنشستگی کسر می شود یا خیر»؟ برای تعیین تکلیف این نوع از کارمندان، موضوع در دستور کار شورای توسعه مدیریت قرار گرفت.

وی افزود: به استناد بند«4» و «5» ردیف «ب» ماده«116» قانون مدیریت خدمات کشوری هماهنگی در اظهار نظر و پاسخگویی به استعلامات و ابهامات اداری و استخدامی دستگاه های اجرایی در اجرای مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله وظایف و اختیارات این شوراست و این شورا با استناد به این بندها که ایجاد رویه واحد اداری و استخدامی در چارچوب مقررات این قانون بر عهده آن است، در این مورد تصمیم گیری نموده است.

اثنی عشری در ادامه افزود: به استناد ماده«106» قانون مدیریت خدمات کشوری مبنای محاسبه کسور بازنشستگی، برای محاسبه حقوق بازنشستگی کارمندان مشمول این قانون، حقوق ثابت به اضافه فوق العاده های مستمر و فوق العاده بند «10» ماده«68» است و اضافه کار به استناد تبصره ماده«76» از جمله فوق العاده های غیر مستمر است که به استناد این حکم مشمول کسر کسور بازنشستگی نمی شود.

وی در مورد پاداش بازنشستگی گفت: بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، اساسا نسبت به چگونگی نحوه محاسبه پاداش بازنشستگی کارکنان دولت اظهار نظری ننموده است، زیرا این موضوع در ماده«107» قانون مدیریت خدمات کشوری مورد اشاره واقع شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که مشمولان این بخشنامه دقیقا چه کسانی هستند؟ گفت: کارمندان پیمانی دستگاه های اجرایی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری که مشمول صندوق تامین اجتماعی اند، مخاطبان این بخشنامه اند.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت کارمندانی که در موسسات تابع صندوق اجتماعی مشغول خدمتند چگونه است، گفت: اساسا این بخشنامه نسبت به مشمولان صندوق تامین اجتماعی که در دستگاه هایی خدمت می کنند که تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند، اظهار نظری نکرده است.

مشاهده متن کامل مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام