آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ارتقای نقش ایثارگران دربرنامه ششم توسعه

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال ارتقای نقش ایثارگران در برنامه ششم توسعه با استفاده از نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی و مسوولان هستیم.

سیدمحمدعلی شهیدی صبح امروز، 9 شهریور 93 در نخستین همایش علمی تبیین جایگاه علمی ایثارگران در برنامه ششم توسعه با بزرگداشت هفته دولت، حضور علما، اساتید دانشگاه و نخبگان ایثارگر و غیر ایثارگر را سبب ارتقای کیفیت همایش عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، وی با اشاره به آیه 25 سوره حدید، گفت: خداوند در این آیه انگیزه خود از ارسال پیامبران را مطرح و در آن به کتاب به عنوان مجموعه قوانینی برای هدایت جامعه و به میزان به عنوان وسیله سنجش اشاره فرموده است.

رییس بنیاد با تاکید براینکه هدف هر انقلابی دگرگون کردن وضعیت فرهنگی جوامع است، خاطرنشان کرد: فرهنگی که در زمان جنگ خودنمایی کرد و سبب تداوم انقلاب و عامل پیروزی در  جنگ شد، فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت بود و ما شاهد نقش فرهنگ ایثار و شهادت در طول جنگ خود بودیم و امروزه کشورهای اسلامی نیز به این نتیجه رسیده اند که می توانند با این فرهنگ پیروز باشند همچنان که مردم غزه پس از 50 روز جنگ با دست خالی توانستند با تکیه بر این فرهنگ به پیروزی برسند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه، نقش ایثار و شهادت مطرح شده بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه متولی قرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران است، در پی این هستیم که نقش ایثارگران در برنامه ششم توسعه را با استفاده از نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی و مسوولان ارتقا بخشیم.

شهیدی، افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت، سفارش زیادی کرده و با تاکید بر پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه ریزی در این زمینه، تداوم انقلاب اسلامی را وابسته به این فرهنگ عنوان کرده اند که پیشبرد اهداف این حوزه به کمک و نظرات فکری جمع حاضر نیازمند است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و برنامه های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید در حال ارتقا است، به اجرایی شدن قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه، موارد مربوط به ایثارگران در مواد 20، 44 و 45 آمده است که باید روی این موارد تامل و بررسی بیشتری انجام شود تا با آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف این برنامه، برنامه ششم توسعه کامل تر از برنامه پنجم، آماده شده و به تصویب برسد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سعی می کنیم از نظرات متخصصان و نخبگان ایثارگری که در تمام زمینه ها نقش آفرین بوده اند و متولی اصلی این برنامه هستند، استفاده کنیم، گفت: در جلسه امروز باید آینده ایثارگران، بررسی و ضمن تدوین برنامه همراه با بحث و پژوهش، آینده نگری مد نظر قرار داده شود.

وی با اشاره به تشکیل یک ستاد در بنیاد با مسوولیت سردار انصاری برای پی گیری برنامه های تدوین نقش ایثارگران در برنامه ششم توسعه، وجود این ستاد را ضروری دانست و گفت: برای رفع کمبودها و مشکلات، بررسی های لازم در این زمینه باید انجام شود و دانشگاه شاهد، مرکز علمی بنیاد است که باید در این زمینه با بنیاد همکاری کند.

وی وجود هفت هزار نخبه در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، بیش از 175 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر، 14 هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا، هزار و 850  دانشجوی شاهد و ایثارگر در هیات های علمی را نشانگر حضور ایثارگران در تمامی صحنه ها عنوان کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ بنیاد با دانشگاه ها باید سرلوحه ما باشد.

رییس بنیاد با تاکید بر افزایش اعتبارات تحقیقاتی و پژوهشی، خواستار افزایش ارتباط با ایثارگران و غیر ایثارگران و استفاده از نظرات آن ها در تنظیم برنامه ششم توسعه شد و در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تداوم هماهنگی بین ایثارگران و دانشگاه ها، بتوان گام های اساسی در این زمینه برداشت و با بالا بردن سطح کیفی بنیاد، خواسته رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت را تحقق بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام