1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4.68 امتیاز(11 رای)

ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت (بخشنامه شماره 170061 مورخ 24/13/1393 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)

(33)

مشاهده متن کامل بخشنامه در فرمت پی دی اف (pdf)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 8/10/1393 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و در پاسخ به استعلام دستگاه های اجرایی در خصوص امکان پذیرش مدارک تحصیلی که کارمندان با رعایت ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری در حین خدمت اخذ و برای استفاده از آثار استخدامی آن به دستگاه متبوع ارائه می‌نمایند، به استناد بند (5)‌ ردیف (ب) ماده (116) قانون مذکور به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

1- با توجه به اختیارات این شورا در تصویب شرایط تصدی مشاغل از لحاظ معلومات، تحصیلات، تجربه، مهارت و دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای هر شغل و الزام دستگاه‌های اجرایی به رعایت این شرایط در انتصاب کارمندان به مشاغل (موضوع ماده 70 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره یک آن)، آثار استخدامی مدارک تحصیلی مأخوذه نسبت به مدارک تحصیلی ارائه‌شده در بدو استخدام کارمندان رسمی و پیمانی، تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر (زیردیپلم به دیپلم، دیپلم به فوق‌دیپلم، فوق‌دیپلم به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به دکترا)، با رعایت شرایط ذیل قابل احتساب می‌باشد:

الف- رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیش‌بینی شده باشد.

ب- کارمند قبل از شروع به تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی پیش‌بینی شده در شرایط احراز شغل، و نیاز دستگاه به سطح بالاتر تحصیلی موافقت کتبی دستگاه را با ادامه تحصیل خود جلب نموده باشد.

1-1- آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که حسب وظایف و مأموریت‌های قانونی و ماهیت برخی از مشاغل خود نیاز به پذیرش این قبیل مدارک تحصیلی در بیش از یک مقطع را ارند، شغل پیشنهادی را همراه با دلایل توجیهی برای طرح و بررسی به شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارسال نمایند تا در این شورا اتخاذ تصمیم شود.

1-2- دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند در مورد کارمندانی که قبل از تاریخ ابلاغ این مصوبه به تحصیل مشغول شده‌اند، در صورت پیش‌بینی رشته تحصیلی آن‌ها در شرایط احراز شغل مورد تصدی و نیاز به سطح تحصیلی بالاتر، فارغ از محدودیت یک مقطع تحصیلی با نظر شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه (کمیته سرمایه انسانی) اقدام نمایند.

2- با توجه به تبصره (2) ماده (45) قانون مدیریت خدمات کشوری که به موجب آن، تشخیص و تعیین شغل کارمندان رسمی و پیمانی، از اختیارات دستگاه اجرایی است، لذا در صورتی که رشته یا مقطع مدرک تحصیلی مإخوذه در حین خدمت، در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیش‌بینی نشده باشدف دستگاه اجرایی در تغییر شغل وی به نحوی که کارمند بتواند از آثار مدرک ارائه شده برخوردار شود، تکلیفی بر عهده ندارد.

3- ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

محمود عسکری آزاد- جانشین رییس سازمان در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.
  • حسین عینی

    با سلام
    آثارش شامل ورودی های 1392 می شود؟ با سپاس

  • مهدی ازبک پور

    با توجه به این که یک ترم پیش نیاز گذرانده ام مدرک ارشد غیرمرتبطکارشناسی را با توجه به نیاز مجموعه ام به این مدرک (جغرافیا برنامه ریزی شهری ) استانداری سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان مدرک فوق را قبول ننموده و قبولی آن را به کسریک گروه منوط کرده اند . بسیاری از همکاران در شهرداری زاهدان بالغ بر ۲۰ نفر دچار این مشکل هستند . لطفا پی گیری تجدید نظر شود . باسپاس

  • هادی

    با سلام بنده زمان استخدام فارغ تحصیل کارشناسی ارشد بودم اما با کارشناسی رشته مرد نیاز دستگاه اجرایی استخدام شدم متن اسخدامی درج شده بود کارشناسی رشته مورد نظر ایا میتوانم کارشناسی ارشد خود را اعمال نمایم کارشناسی ارشدم مرتبط با کارشناسیم نیست اما مورد نیاز دستگاه است

  • عماد دوستی مهر

    با سلام. اینجانی طرح مشاغل هستم و مدرک زمان استخدام زیر دیپلم بوده ولی حالا مدرکم لیسانش و مرتبط با کارم است.

  • مريم

    سلام آقاي رضايي
    تاريخ لحاظ كردن مدرك تحصيلي كي هست ؟زمان فراغت يا زمان ارائه يا زمان تصويب كميته ؟

  • فاطمه

    سلام سال نو مبارك
    ممنون از راهنمائيهاي ارزنده شما
    آيا با بازنشستگي بانوان كارمند با 50 سال سن و 20 سال سابقه كار موافقت گرديد يا خير
    ممنون

  • سلام. در آخرین جلسه رسیدگی به برنامه ششم، به صورت کلی توسط مجلس حذف شد.

  • همایون غنی پور

    با سلام
    سوالی از محضرتون داشتم.
    بنده جایی استخدام شدم که شرایط احراز شغلش لیسانس هست اما هنگام استخدام فوق لیسانس رو هم ارایه دادم.میخواستم ببینم قانون در این مورد چطور هست؟ میتونن نپذیرن و یا حتی در طرح طبقه بندی مشاغل ب ازای اون سابقه خدمت اضافه نکنن؟
    ممنون از راهنمایی شما

  • سلام. بسته به متنی که در آگهی استخدام مربوط آمده است، هر دوی این امور که فرمودید ممکنه.