فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

قانون منع به کارگیری بازنشستگان حاکم بر قوانین برنامه ششم توسعه و جامع خدمات ایثارگران است

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما با تاکید براینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان حاکم بر قوانین برنامه ششم توسعه و جامع خدمات ایثارگران است، گفت: تنها سه بخش از ایثارگران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شده‌اند؛ جانبازان بالای ۵۰ درصد، فرزندان شهدا و آزادگان با بیش از سه سال اسارت.

شناسنامه قانون | 57742061

سید احسان قاضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شکایت بیش از 100 کارمند جانباز صدا و سیما از علی عسگری در اعتراض به بازنشستگی خود و درخواست از کمیسیون اصل 90 مجلس برای رسیدگی به این موضوع، گفت: در قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصل بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است و تنها سه بخش از ایثارگران از این قانون مستثنی شده اند؛ جانبازان بالای 50 درصد، فرزندان شهدا و آزادگان با بیش از سه سال اسارت. سایر بخش‌های ایثارگران مستثنی نیستند و ممنوعیت به کارگیری برای آنها وجود دارد.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: شاکیان برای شکایت خود به قانون برنامه ششم و قانون جامع خدمات ایثارگران استناد کرده‌اند اما براساس آیین نامه داخلی مجلس اگر قانونی برخلاف برنامه ششم باشد درصورتی که به تصویب بیش از دو سوم (2/3) نمایندگان برسد اجرایی خواهد بود بنابراین از آنجایی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان با نصاب بیش از دو سوم (2/3) یعنی بیش از 82 درصد نمایندگان به تصویب رسیده علیرغم خلاف برنامه ششم بودن به تایید شورای نگهبان رسید و اجرایی است. 

قانون منع به کارگیری بازنشستگان بر قوانین برنامه ششم توسعه و جامع ایثارگران حاکم است

عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان با رای بیش از (2/3) نمایندگان تصویب شده و قانون حاکم است، بیان کرد: این قانون بر قوانین برنامه ششم توسعه و جامع ایثارگران حاکم است.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تاکید کرد: آقای علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما به تکالیف قانونی خود عمل کرده و قانون را اجرا نموده است؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای مجریان تکالیفی قرار داده و آقای علی عسگری نیز به عنوان مجری قانون به تکالیف خود عمل و متن قانون را اجرا کرده است.

شناسنامه قانون: مطابق این اظهارات، به نظر می رسد از نظر این نماینده محترم، احکام قانونی که بر اعاده به خدمت جانبازان معزز انقلاب اسلامی در سایر قوانین از جمله برنامه ششم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد، نسخ ضمنی شده است. برخی از این احکام عبارتند از:

بند (ج) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه:

«جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند با رعایت شرط سنی کمتر از شصت و پنج سال می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.»

ماده۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران:

«دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بوده و قطع همکاری نموده‌اند صرفاً برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنان اقدام نمایند.»

 

مطالب مرتبط:

– شرایط اعاده بکار جانبازان بازنشسته مطابق بند «چ» ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه+ اصلاحیه بخشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام