آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: صدور کارت ایثارگری برای جانبازان زیر ۲۵ درصد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه صدور کارت شناسایی ایثارگری برای جانبازان زیر ۲۵ درصد خبر داد.

شناسنامه قانون | 148207691641098500

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه جانبازان زیر 25 درصد نخستین بار کارت هوشمند ایثارگری دریافت می‌کنند، گفت: هم اکنون حدود 330 هزار جانباز زیر 25 درصد در کشور داریم که با در نظر گرفتن جانبازان دارای سایر نسبت‌های ایثارگری، 322 هزار نفر از این عزیزان واجد دریافت کارت شناسایی ایثارگری هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کارت‌های جانبازان 20 درصد در نیمه دوم آبان ماه، جانبازان 15 درصد در آذر، جانبازان 10 درصد در دی و جانبازان 5 درصد در بهمن‌ماه صادر می‌شود.

معاون گفت: جانبازانی که پیش از این نام کاربری و رمز ورود را برای سامانه خدمات الکترونیک ایثار (isaarit.isaar.ir) دریافت کرده اند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت ثبت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سایر جانبازان نیز باید یک بار به مرکز ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و یا محل دارای پرونده مراجعه کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز ورود برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری در سامانه خدمات الکترونیک ایثار اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی درباره آخرین وضعیت صدور کارت‌های شناسایی خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد گفت: از حدود 643 هزار واجد شرایط دریافت این کارت‌ها تاکنون بیش از 367 هزار نفر معادل 57 درصد واجدان شرایط در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که کارت‌های مربوط به 347 هزار نفر (94 درصد) این عزیزان صادر و تحویل شده و 14 هزار و 500 مورد از درخواست‌ها نیز در دست اقدام است.

وی همچنین با اشاره به بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای معرفی کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران گفت: این بخشنامه در شهریورماه با امضای و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاه‌ها ارسال شده و بر اساس آن تصاویر کارت‌های جدید شناسایی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به عنوان مدرک معتبر معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: کارت‌های شناسایی قدیمی ایثارگران فاقد اعتبار است و تمام ایثارگران معزز برای احراز ایثارگری خود در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیازمند ارائه کارت‌های جدید خواهند بود.

 

مقررات مرتبط:

ارسال تصویر کارت شناسایی جدید ایثارگران (بخشنامه شماره 292316 مورخ 10/06/1397 سازمان اداری و استخدامی کشور)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام