آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

معاون سرمايه انساني سازمان اداري و استخدامي كشور: با تصويب هيات وزيران، حقوق و دستمزد مديران قابل مشاهده مي‌شود

شناسنامه قانون | sadrinooshabadi

به گزارش شناسنامه قانون، دكتر صدري نوش آبادي در برنامه «پايش» با توجه به تكليف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه براي ثبت حقوق و دستمزد و با اشاره به گستردگي دايره شمول دستگاه‌ها براي ثبت و بارگذاري فيش حقوق و دستمزد مديران، روسا و مقامات دولتي افزود: مسئوليت طراحي اين سامانه به عهده سازمان اداري و استخدامي كشور بوده كه در ارديبهشت ماه گذشته بخشنامه‌اي به انضمام دستورالعمل نحوه ورود و ثبت اطلاعات در اين سامانه به تمام دستگاه ها صادر و در آن از دستگاه‌ها خواسته شد تا نام كاربري و شماره شناسه دريافت كرده و اطلاعات خود را در اين سامانه بارگذاري كنند.

دریافت بخشنامه:

 دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، مدیران و کارکنان دولتی

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي مديران دستگاه ها به‌منظور فراگيري شيوه كار با اين سامانه افزود: تاكنون ۹۴۹ دستگاه از ۱۵۱۲ دستگاهي كه بايد اطلاعات خود را در اين سامانه ثبت مي‌كردند، قوانين و مقررات و ليست كاركنان خود را در اين سامانه درج كرده‌اند ضمنا تعداد ۴۵۰ دستگاه از قوه مجريه ليست حقوق و مزاياي كارمندان خود در سامانه وارد كرده‌اند.

معاون سرمايه انساني سازمان اداري و استخدامي كشور در ادامه از ديوان محاسبات، سازمان بازرسي كل كشور و سازمان حسابرسي به عنوان دستگاه‌هاي ناظر بر اجراي درست اين قانون ياد كرد و اظهار داشت: دستگاه‌هاي مذكور نيز جزء آنهايي هستند كه هنوز اطلاعات خود را وارد نكرده‌اند.

صدري همچنين اعلام كرد: بسياري از دستگاه‌هاي خارج از قوه مجريه از جمله سازمان صدا و سيما و مجلس شوراي اسلامي نيز اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مذكور بارگذاري نكرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه مسئوليت بارگذاري با خود دستگاه‌ها و امر نظارت بر آن به عهده دستگاه‌هاي نظارتي كشور است، خاطر نشان كرد: ما معتقديم همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد در برابر اين قانون تمكين كنند و خود سازمان اداري و استخدامي كشور كه مسئوليت طراحي اين سامانه عهده‌دار بوده است به تمام و كمال، اداي وظيفه كرده و نسبت به درج حقوق و دستمزد نيروهاي انساني و مديران مجموعه خود اقدام نموده است.

وي درخصوص اينكه اين سامانه چه زمان در دسترس عموم مردم خواهد بود؟، گفت: سازمان اداري و استخدامي كشور در ابتداي مهرماه بخشنامه‌اي به دستگاه‌ها ابلاغ نموده و خواسته است كه گزينه مشاهده پرداختي مديران در سطح مدير كل و بالاتر را در سامانه خود تعبيه كنند تا در مهر ماه قابل فعال شدن باشد.

دریافت بخشنامه:

 بخشنامه در خصوص تکلیف دستگاه‌های اجرایی به درج گزینه “مشاهده پرداختی‌های مدیران” در سامانه اطلاعاتی خود و درج اطلاعات مربوط به اقلام پرداختی

صدري اضافه كرد: دسترسي عموم مردم به سامانه منوط به مصوبه هيات وزيران است كه پيش نويس آن تهيه شده و در كميسيون اجتماعي و دولت الكترونيك به تصويب رسيده و اكنون نيز در دستور كار دولت قرار گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام