فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تصویب سند ملی راهبرد انرژی کشور و آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از راننده مسبب حادثه

به گزارش سایت اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حجت ­الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس­ جمهوری، با بررسی گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه اقدامات اجرایی حج تمتع در سال 1396 آغاز شد.

بر اساس این گزارش، تعداد حجاج در سال جاری نسبت به سال 94 با افزایش 35 درصدی همراه بوده است.

گزارش مذکور همچنین به اقدامات انجام شده درخصوص حج تمتع سال جاری شامل تدوین فرآیند عملیاتی مدیران کاروان­ ها، طراحی و تدوین ساختارهای ستادهای عملیاتی، انجام معاینات پزشکی کلیه زائران توسط مرکز پزشکی حج و برگزاری دوره­ های آموزشی کاربردی متمرکز و غیرمتمرکز برای زائران پرداخته است.

از جمله ویژگی­ های حج امسال می­توان به استفاده از اتوبوس­ های مدرن در ناوگان حمل و نقل، استفاده از چادرهای کولردار با ارتفاع بلند در عرفات، طراحی و تولید بومی مچ­بندهای راهنمای حجاج، توسعه روش ­های اطلاع ­رسانی مناسب برای حجاج اعزامی (شبکه­ های اجتماعی، انیمیشن، موشن گرافی، پوستر، فیلم و…)، افزایش ایستگاه پروازی به استعداد 20 فرودگاه، کنترل هزینه ­ها و کاهش قیمت علی­ رغم افزایش نرخ ارز و ارتقای سطح خدمات و هماهنگی لازم با بانک عامل جهت پرداخت مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان مساعده به هر زائر اشاره کرد.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از راننده مسبب حادثه

کلیه رانندگان وسایل نقلیه موظف به اخذ بیمه ­نامه حوادث راننده شدند

هیئت وزیران با تصویب آیین­ نامه اجرایی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و حق بیمه بیمه ­نامه حوادث راننده مسبب حادثه، کلیه رانندگان وسایل نقلیه را که تاکنون تکلیفی برای بیمه کردن خود نداشته ‏اند، موظف کرد هنگام خرید بیمه شخص ثالث، نسبت به بیمه کردن خود و اخذ بیمه نامه حوادث راننده نیز اقدام نمایند.

به موجب تصویب آیین ­نامه مذکور، دارنده وسیله نقلیه مکلف است همزمان با خرید بیمه‌نامه شخص ثالث برای پوشش خسارت‌های بدنی که در اثر حوادث موضوع این آیین‌نامه به راننده مسبب حادثه وارد می شود، حداقل به میزان دیه یک مرد مسلمان در ماه غیرحرام بیمه حوادث راننده اخذ کند.

همچنین میزان تعهد بیمه‌گر در هر حادثه برای جبران خسارت فوت معادل مبلغ مندرج در بیمه‌نامه و برای جبران خسارت جرح و یا صدمه بدنی، برابر با حاصل ضرب درصد دیه یا ارش تعیین شده در مبلغ مندرج در بیمه‌نامه است. هزینه معالجه بیمه‌شده نیز بر اساس تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران و با رعایت قانون «بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» تحت پوشش بیمه می‌باشد. در هر حال مجموع خسارت بدنی قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه در هر حادثه از مبلغ بیمه مندرج در بیمه‌نامه بیشتر نخواهد بود.

چنانچه راننده مسبب حادثه از محل بیمه‌نامه شخص ثالث یا صندوق تأمین خسارت­های بدنی غرامت دریافت نماید، تعهد بیمه‌گر بیمه‌ موضوع این آیین‌نامه به میزان درصد تقصیر تعیین شده خواهد بود. همچنین بیمه­ گر یا نماینده وی اجازه ندارد به استناد تقصیر، قصور یا اشتباه در تنظیم و صدور بیمه­نامه، نسبت به کسر بخشی از خسارت یا عدم پرداخت خسارت وارده به راننده مسبب حادثه اقدام نماید.

همچنین به موجب آیین­ نامه یاد شده، نرخ حق بیمه سالانه به ازای هر هزار ریال تعهد بیمه ­نامه برای سواری شخصی (7 /0) ریال، اتوکار (1) ریال، بارکش (2 /1) ریال و موتورسیکلت و وسایل نقلیه ریلی (37 /0) ریال تعیین شد.

نحوه تخفیف یا افزایش در حق بیمه موضوع این آیین نامه و نحوه انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت آن و نحوه فسخ بیمه نامه، تابع مقررات مربوط به بیمه شخص ثالث می باشد.

سند ملی راهبرد انرژی کشور تصویب شد

در ادامه هیئت وزیران سند ملی راهبرد انرژی کشور را به عنوان سند بالادستی بخش انرژی کشور به تصویب رساند.

سند مذکور به موجب قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دولت برای تهیه آن براساس سند چشم ­انداز 20 ساله کشور و سیاست­ های کلی نظام در بخش انرژی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، به تصویب رسید.

سند ملی راهبرد انرژی کشور، سندی جامع و همه‌سویه برای مدیریت بخش انرژی کشور تا افق سال 1420 هجری خورشیدی است که با بهره‌گیری از توان کامل کارشناسی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با این بخش و در چارچوب سیاست‌های کلی ارائه شده در اسناد بالادستی این سند و به استناد قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین شده است.

این سند شامل اهداف کلان، چالش ­ها و راهبردهای اساسی بخش انرژی کشور بوده و با استفاده از روندهای جهانی تغییرات حامل‌های انرژی در این بازه زمانی و نگاه به وضعیت فعلی کشور در بخش انرژی، تدوین و ارائه گردیده است.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح ­های نمایندگان مجلس

در پایان هیئت وزیران جلسه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح­ های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را در این زمینه تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام