فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

اصلاح دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای/ کاهش سن مدیران و تکلیف به انتخاب 30 درصد از مدیران کشور از میان زنان

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که شرایط برای استفاده از توانمندی زنان و جوانان بیش از گذشته مهیا خواهد شد، گفت: سن مدیران کشور تا پایان برنامه ششم توسعه کشور هشت سال کاهش می یابد.

http://shenasname.ir/images/M_images/ansari-edari.jpg

به گزارش شناسنامه از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر روز سه شنبه در جلسه شورای عالی اداری با اشاره به اهمیت بسترسازی برای حضور زنان و جوانان در پست های مدیریتی دستگاه های دولتی افزود: امروز هیچ کس تردید ندارد که باید شرایط برای استفاده از توانمندی زنان و جوانان بیش از گذشته مهیا شود.

وی با اشاره به این که در قانون اساسی برخی از کشورهای همسایه موادی پیش بینی شده تا تعداد بیشتری از زنان در مشاغل مدیریتی قرار بگیرند، اظهار داشت: تلاش دولت دوازدهم بر این مبناست که سن مدیران کشور کاهش یافته و تعداد بیشتری از زنان در جایگاه های مدیریتی دستگاه های اجرایی حضور یابند.

جهانگیری با یادآوری این نکته که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، تصریح کرد: زنان ایرانی شایستگی و ظرفیت های بالایی دارند و با توجه به حضور تعداد زیادی از آن ها در دانشگاه ها و دستگاه های دولتی طی سال های اخیر، اکنون می توان فضایی فراهم کرد که جامعه از توانمندی این قشر بزرگ بیشتر بهره مند شود.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، دادگستری، علوم و تحقیقات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور حضور داشتند موضوع دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای مطرح و پس از اصلاح به تصویب اعضا رسید.

بر اساس این مصوبه سن مدیران کشور تا پایان برنامه ششم توسعه کشور هشت سال کاهش خواهد یافت. همچنین مقرر شد 30 درصد از مدیران کشور در دستگاه های اجرایی از میان زنان انتخاب شوند.

در این جلسه موضوع اصلاح مصوبه پیشین شورا در خصوص روابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه های اجرایی کشور مطرح و مقرر شد این اصلاحات با حضور برخی اعضا و متخصصان به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برخی مواد آن برگزار شود و در جلسه آتی شورای عالی اداری مجدداً مطرح گردد.

از مصوبات دیگر جلسه شورای عالی اداری طرح واگذاری وظایف و امور مدیریت ساماندهی منطقه ( تپه مرادآب ) به شهرداری کرج بود.

اعضا سپس به مصوبه طرح انتقال بخشی از وظایف و تکالیف شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و نیز مصوبه تعیین تکلیف دانشکده صنعت هواپیمایی کشور وابسته به شرکت فرودگاه های کشور رأی موافق دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام