اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری/ برنامه دولت به منظور كاهش سن مديريت و بكارگيري نيروهاي جوان‌تر در مديريت كشور/ جزئیات استخدام در فصل بهار

رئيس سازمان اداري و استخدامي گفت: آزمونى در فصل بهار برگزار خواهد شد كه ثبت نام متقاضيان آن از هفته آينده آغاز مي‌شود.

شناسنامه قانون | ansari6

جمشيد انصارى رئيس سازمان ادارى و استخدامى كشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه دولت به منظور كاهش سن مديريت و بكارگيري نيروهاي جوان‌تر در مديريت كشور اظهار داشت: در نظام ادارى كشور به دليل تعداد كثير كارمندان در ادارات و محدود بودن موقعيت‌هاي سرپرستي و مديريت، انتخاب مديران با پيچيدگي و دشواري همراه است.

وى افزود: اگر بخواهيم از ميان كارمندان يك اداره باتجربه‌ترين افراد را بعنوان مدير انتخاب كنيم طبيعتا سن مديران هم براى اداره بهتر دستگاه‌ها در سطح بالاترى قرار مي‌گيرد. 

انصارى ادامه داد: براى كاستن از سن مديريت و فرصت دادن به نيروهاي جوان‌تر براي نقش آفريني در مديريت كشور و ايجاد نشاط و انرژي جديد در نظام اداري بايد برنامه ريزى جامعى انجام گيرد و با اصلاح شرايط احراز مشاغل مديريتى، امكان انتخاب افراد از بين كارشناسان و كارشناسان مسئول بطور مستقيم براى مشاغل سرپرستى و مديريت فراهم شود و با ايجاد پستهاي مشاور از تجارب مديران پا به سن گذاشته به عنوان مشاوران مجرب در كنار مديران جوان‌تر استفاده و جريان انتقال تجارب مديريتي را ساماندهي كرد. 

رئيس سازمان ادارى و استخدامى گفت: خوشبختانه اصلاح شرايط احراز مديريت و سرپرستي و تعيين چارچوب اين سياست در مراحل نهايى قرار دارد كه اميدواريم بتوانيم پس از طرح آن در شورايعالى ادارى اين چارچوب را تصويب و ابلاغ كنيم. 

وي با اشاره به اينكه رييس جمهور بر كاهش سن مديريت در كشور تاكيد دارد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سن مديريت حدود ٤٥ تا ٤٨ سال است كه اميدواريم بتوانيم اين سن را به ٤٠ تا ٤٣ سال كاهش دهيم.

انصاري درباره استخدام جوانان در نظام اداري كشور تصريح كرد: اساسا استخدام نيروى انساني در دستگاه‌هاي اجرايي از بين جوانان و با شرايط سنى خاصى انجام مي‌شود براين اساس افراد با سنين كمتر از ٣٥ سال با مدرك كارشناسى و افراد داراى مدرك كارشناسي ارشد با حداكثر سن ٤٠ سال در دستگاه‌هاي اجرايي استخدام مي‌شوند.

رئيس سازمان ادارى و استخدامى اضافه كرد: متقاضيان استخدام، جوانان فارغ التحصيل و پذيرفته شدگان در آزمونهاى استخدامى هستند همانطور كه مي‌دانيد اساسا غير از جوانان فارغ التحصيل استخدامي صورت نمي‌گيرد.

وي بيان داشت: آزمونى در فصل بهار برگزار خواهد شد كه ثبت نام متقاضيان آن از هفته آينده آغاز مي‌شود. در اين آزمون حدودا براى استخدام ١٠ هزار نفر مجوز استخدامى در نظر گرفته شده است همچنين مرحله ديگرى از آزمون استخدامى در آذرماه برگزار مي‌شود كه متناسب با خروجى نيروى انسانى دستگاهها، ظرفيت اين آزمون نيز مشخص خواهد شد.

انصاري اظهار داشت: معمولا در نظام ادارى سالانه حدود ٣ درصد از نيروى انسانى بازنشسته و از دولت خارج مي‌شوند لذا متناسب با طرح كوچك سازى دولت حدود يك سوم از خروجى كاركنان دولت سالانه استخدام خواهند شد كه بين ٣٠ تا ٣٥ هزار نفر را شامل مي‌شود. اين استخدام به صورت برگزاري آزمون بوده و هركسي كه متقاضي استخدام در ادارات دولتي باشد بايد در آزمون شركت و حد نصاب لازم را كسب كند.

مشاهده اطلاعيه سازمان اداري و استخدامی كشور در خصوص چهارمين امتحان مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي كشور

 http://shenasname.ir/images/ax-khabar/test.jpg

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام