اخبار اداری و استخدامی

قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی به تبدیل وضعیت کارکنان وجود ندارد/ قراردادهای کار معین، دائمی نیستند.

جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در نامه دادستان کل کشور، ۱۳ مدیر دوتابعیتی به وزارت اطلاعات معرفی شده است. در این نامه ۱۳ نفر از مدیران دوتابعیتی بر اساس اطلاعاتی که به دادستانی رسیده بود، برای بررسی صحت و سقم آن به وزارت اطلاعات ارسال شده است.

تا به امروز تنها یک نفر از مدیران وزارت ارتباطات دوتابعیتی بوده که سه، چهار ماه گذشته اعلام شد و مورد دیگری گزارش نشده است.

شناسنامه قانون | ansari.jamshid

انصاری همچنین در خصوص تعیین و تکلیف و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی تصریح کرد: طبق قانون چهار گروه کارکنان در دستگاه‌ها مشغول به کار هستند؛ یک گروه کارمندان رسمی که برای مشاغل حاکمیتی، ‌کارکنان پیمانی برای امور تصدی‌گری، کارکنان قراردادی کار معین بر اساس کار معین شده در زمان معین و گروهی نیز کارگری در دستگاه‌ها هستند.

 قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی برای تبدیل وضعیت کارکنان مشمول را ندارد و بنا نیست اگر فردی برای کار معین جذب دستگاهی شده، کارمند دائمی باشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص استخدام در سال آینده نیز اظهار داشت: هر سال متناسب با نیاز دستگاه های اجرایی و خروجی نیروها بر اساس تکلیفی که مجلس شورای اسلامی بر مبنای یک سوم خروجی مشخص کرده استخدام صورت می‌گیرد تا کاهش نیروی انسانی را جبران کنیم.

انصاری همچنین درباره آخرین گزارش دیوان محاسبات برای حقوق‌های نجومی به ریاست جمهوری گفت: بر اساس نامه رئیس دیوان محاسبات ۳۹۷ نفر بالای ۲۰۰ میلیون ریال دریافتی داشتند که این دریافتی‌ها مسترد گردیده او در حال حاضر پرونده مختومه اعلام شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به اصلاح قانون توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مقرر شد در سه مورد از جمله کار در مناطق محروم، مشاغل عملیاتی و مشاغل تخصصی، درصدی اضافه پرداخت شود که می‌تواند سقف آن به ۶۰ درصد برسد و این همه کارکنان دولت را شامل می‌شود در رابطه با افزایش حقوق مدیران هنوز تصمیمی گرفته نشده و در صورتی که دولت تصمیم‌گیری کند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام