اخبار اداری و استخدامی

پایان بررسی ایرادات شورای نگهبان از برنامه ششم در کمیسیون تلفیق/بازنشستگی ۲۰ ساله زنان به مجمع تشخیص ارجاع می شود

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/201612106762667589_Orig.jpg

خبر روز 24 بهمن

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از ارجاع موضوع جذب فاینانس و بازنشستگی ۲۰ ساله زنان به مجمع تشخیص مصلحت خبر داد.

وی در تشریح نشست امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق ۴ نشست برای بررسی ایرادات شورای نگهبان برگزار کرد که بعدازظهر امروز آخرین نشست کمیسیون برای بررسی ایرادات برگزار شد.

در این جلسات ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس در لایحه برنامه ششم اعم از مغایرت با شرع و قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون در مواردی که ایرادات را وارد می دانست اطلاعاتی را برای تامین نظر شورای نگهبان اعمال کرد و در برخی موارد نیز بر مصوبات قبلی مجلس اصرار شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی موارد ارجاعی به مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد:کمیسیون بر مصوبات خود در خصوص جذب فاینانس و بازنشستگی بیست ساله زنان اصرار دارد، لذا برای حکمیت به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود.

خبر روز 23 بهمن

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم رفع ایرادات شورای نگهبان درکمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم را تشریح کرد.

محمد خدابخشی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درتشریح جلسات امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای بررسی ایرادات شورای نگهبان، گفت: اولین ایراد بررسی شده مربوط به ماده 3 لایحه برنامه ششم توسعه بود، دراین ماده ضریب جینی 34 /. مصوب شده است؛ این درحالی است که درسیاست های کلی برنامه ششم این میزان 43/. است؛ بنابراین طبق بررسی های صورت مشخص شد که 43/. قید شده درسیاست های کلی اشتباه تایپی بوده و 34/. ضریب جینی است.

نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی با اشاره ایراد شورای نگهبان مبنی بر ربوی بودن درموضوع فاینانس دربرنامه ششم، افزود: این ایراد پیشتر دربرنامه پنجم هم مطرح شده بود و مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را مصوب کرده بود، بنابراین نمایندگان درکمیسیون تلفیق برنامه ششم دراین دوره از مجلس هم بر مصوبه خود اصرار داشتند و موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص ارجاع شد.

وی درخصوص ماده 11 لایحه برنامه مبنی برعدم تشخیص درجهت اموال دولت، تاکید کرد: اعضای شورای نگهبان مطرح کردند که مشخص نیست آیا اموال دولتی شامل انفال نیز است که برای رفع ابهام موارد مورد نظر مستثنی شد.

خدابخشی با شاره به ایرادات شورای نگهبان به ماده 13 لایحه برنامه ششم، گفت: این ماده درخصوص چگونگی پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود که دولت درصحن علنی مجلس مکلف شد درطول برنامه ششم ازطریق واگذاری املاک مازاد برنیاز دستگاه های اجرایی بدهی خود را پرداخت کند، بنابراین مشخص شد منظوراملاک مازاد دستگاه های اجرایی زیر نظرمقام معظم رهبری نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به ایراد شورای نگهبان به تبصره یک مصوبه ، موضوع پرداختی به مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ، افزود: طبق ایرادات شورای نگهبان این تبصره نیازمند توضیح بیشتری است که برای رفع ایرادات در تبصره قید شد شورای حقوق و دستمزد می تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا و یا معاونان رییس جمهورکه ریاست دستگاه های اجرایی را برعهده دارند برای مشاغل تخصصی ، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم تا حداکثر 60 درصد علاوه برسقف مقرر دراین ماده منظور نماید./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام