اخبار اداری و استخدامی

تصویب کلیات دستورالعمل و ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور

در جلسه شورایعالی اداری به ریاست دکتر جهانگیری، انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به دستورالعمل و ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور که جهت تقویت توان کارشناسی و ارتقاء کیفیت تصمیم سازی دستگاه های اجرایی تهیه شده، بر اهمیت توجه به نیروهای تحصیلکرده و نخبه کشور و استفاده از این نیروها در جهت توسعه کشور، گفت: با گزینش نخبگان و افراد توانمند در بدنه اداری، علاوه بر تقویت توان کارشناسی دستگاهها و تربیت نیروهای لازم، مشوقی برای ماندن این افراد در کشور و تبدیل شدن به مدیران توانمند آینده فراهم خواهد شد.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، دادگستری، کشور، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداران تهران و زنجان نیز حضور داشتند، دستورالعمل و ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس ارائه دیدگاهها و پیشنهادات مختلف، کلیات آن به تصویب رسید.

بر اساس این دستورالعمل وزارتخانه ها و موسسات دولتی می توانند با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و از محل تغییر عنوان پست های بلاتصدی خود، نسبت به تامین برخی از نیروی های متخصص مورد نیاز خود تحت عنوان “دستیار” در ستاد دستگاه اجرایی اقدام نمایند.

در ادامه این نشست همچنین به منظور کاهش تصدی گری دولت ، تفکیک وظایف حاکمیتی از تصدی های قابل واگذاری و همچنین تقویت نقش سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، راهبری،نظارت و کنترل بر توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه، پیشنهاد انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور تصویب شد. بر اساس توضیحات نماینده وزارت کشور، بخشی از امور تصدی‌گری این شرکت توسط شهرداریها انجام می شود و سایر وظایف آن نیز از طریق یک دفتر در سازمان شهر داری ها ودهیاری های کشور پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام