اخبار اداری و استخدامی

شرط عجیب در اطلاعیه استخدامی وزارت نیرو

وزارت نیرو در اطلاعیه شماره 2 آزمون استخدامی خود، از واژه جدیدی به نام «استقبال به عمل آمدن» استفاده کرده است!

به گزارش شناسنامه، در آگهی استخدام 616 نفر برای شركت هاي تابعه (دولتي) وزارت نيرو به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز، که فرصت ثبت نام را از تاریخ شنبه مورخ 10/08/93 حداكثر تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 18/08/1393 مشخص کرده بود، هیچ اولویتی میان دارندگان مدارک دانشگاهی پیش بینی نشده است.

اما با کمال تعجب در آخرین ساعات ثبت نام در روز یکشنبه مورخ  18/08/1393 اطلاعیه ای تحت عنوان اطلاعیه شماره 2 در سایت مربوط به ثبت نام (http://azmoon-niroo.ir) قرار گرفته است که اینگونه بیان می دارد:

«با توجه به کاربردی بودن رشته های تحصیلی دانشگاه صنعت آب و برق و موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق، از فارغ التحصیلان این مراکز در رشته های تحصیلی متناسب با رشته های شغلی اعلام شده استقبال به عمل می آید.»

بر پایه این گزارش، پرسش هایی بی درنگ به ذهن متبادر می شود:

نخست اینکه، در شرایطی که مطابق مقررات موجود، هر آگهی استخدامی با کلیه شرایط آن باید به تأیید واحد ذی ربط در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور برسد، آیا افزودن شرایط در قالب اطلاعیه های بعدی خلاف مقررات نیست؟

دوم، با توجه به اینکه این شرط از ابتدا وجود نداشته و به احتمال زیاد اکثریت شرکت کنندگانی که با صرف هزینه فراوان در آزمون ثبت نام کرده اند، در صورت وجود چنین شرطی از ثبت نام خودداری می کردند، افزودن این شرط حق آنها را از میان نخواهد برد؟

سوم، اصولاً استقبال به عمل آمدن به چه معناست؟ اولویت دارندگان مدرک از دانشگاه صنعت آب و برق و موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق در کدام مرحله استخدام لحاظ می شود؟ آیا صرف کسب حد نصاب آزمون عمومی برای اینگونه افراد کافی است؟!

توضیح آن‌که، مطابق مقررات که در آگهی‌های استخدامی مننعکس می‌شود، در هر جا اولویتی برای گروهی قایل می‌شوند (به عنوان مثال، افراد بومی یا کارکنان قراردادی شاغل در دستگاه)، بدون حدیقف نبوده و محدودیت‌هایی بر آن مترتب است که قابل ارزیابی است. مثلاً گفته می‌شود که نمرات آن‌ها با ضریب 1.2 محاسبه خواهد شد. اما قایل شدن امتیازی بدین شکل، صراحتاً خلاف ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و رقابتی بودن آزمون خواهد بود.

به نظر می رسد، حتی اگر وجود این شرط را واجد ایراداتی که در بالا آورده شد ندانیم و همانگونه که وزارت نیرو ذکر کرده است، واقعاً رشته‌های دانشگاهی یاد شده جنبه کاربردی دارند، این شرط بایستی در شروع ثبت نام در آگهی استخدامی وجود داشت تا داوطلبان با علم به آن تصمیم به شرکت یا عدم شرکت در آزمون بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام