اخبار اداری و استخدامی

انتقاد از عدم اختصاص بودجه قرآنی برای ادارات در سال 93

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی در ادارات ناخودآگاه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه های اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، محمد باقری بناب در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، به بیان اهمیت توجه دستگاه های دولتی به امور فرهنگی و قرآنی پرداخت و گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند روی کارکان دولت، دستگاه ها و مسئولین تأثیرگذار باشد، پرداختن به امور قرآنی است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مسئولین ضمن آشنایی با مباحث قرآنی مخصوصا بخش هایی که مربوط به وجدان کاری بوده و در قرآن نیز کم نیست می توانند خدمات بهتری را با وجدان کاری بالاتر ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام تأکید دارد مؤمنین فعالیت های خود را روی هدف خاصی تنظیم کنند، یادآور شد: بحث نظم و انضباط اجتماعی یکی از موارد مهمی است که کارمندان دستگاه های دولتی باید به آن توجه کنند از این رو اگر بتوانیم آیات، روایات و تفاسیر مربوط به این موضوعات را در ادارات گسترش دهیم در افزایش کیفیت کارایی کارمندان تلاش کرده ایم.

باقری بناب در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش تقوای اجتماعی در میان کارمندان دولت، عنوان کرد: قرآن بهترین راه حل ها را برای افزایش تقوای اجتماعی در اختیار مسلمانان قرار داده از این رو لازم است دستگاه ها در جهت تعالی تقوای اجتماعی کارمندان خود بکوشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی در ادارات ناخودآگاه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه های اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مشکلاتی که در ادارات وجود دارد ناشی از دلسردی کارمندان دولت است و از طرفی نبود مباحث قرآنی باعث افزایش استفاده کارکنان از راه های خلاف قانون می شود که این موضوع کل جامعه را با تهدید مواجه می کند.

باقری بناب در پایان تصریح کرد: با اینکه در سال جاری بودجه ای به امور قرآنی دستگاه های دولتی اختصاص داده نشده لازم است ادارات دولتی همت کرده و بخشی از بودجه مسائل دیگر را به مباحث قرآنی کارمندان خود اختصاص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام