اخبار اداری و استخدامی

ابلاغ آیین نامه تعیین مصادیق عملی شهید، درحکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری

آیین نامه تعیین مصادیق عملی شهید، درحکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری ابلاغ شد.

بنا به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین ستاد کل نیروهای مسلح “آیین نامه تعیین مصادیق عملی شهید، درحکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری ” به تصویب هیئت وزیران رسید.

 

براي مشاهده متن کامل این آیین نامه كليك كنيد

در جلسه مورخ 24/02/1393 هیات وزیران، به استناد تبصره (١) ماده (٤) اصلاحی قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و تبصره بند (الف) ماده (١) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، بنا به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین ستاد کل نیروهای مسلح “آیین نامه تعیین مصادیق عملی شهید، درحکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری ” در ١٥ ماده به تصویب رسید.

ماده (١) این آیین نامه در (٤٧) بند، معانی اصطلاحاتی از قبیل شهید، در حکم شهید، جانباز، منطقه عملیاتی، ایثارگر و … شرح شده ، در ماده (٢) نیز علل و شرایطی که به موجب آن افراد و کارکنان شهید محسوب می شوند آورده شده است.

در مواد بعد نیز شرایط احتساب در حکم شهید، شرایط تعیین مناطق جنگی، عملیاتی و مناطق امنیتی ، مرجع پذیرش و تطبیق مصادیق شهید و در حکم شهید، وظایف و مسئولیت های نیروهای مسلح ، بنیاد و وزارت اطلاعات، در خصوص احراز شهید و سایر مصادیق ایثارگری آمده است.

این آیین نامه در تاریخ 10/03/1393 با امضاء آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام