فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

به كارگيري هر فرد استخدامي طرح مهرآفرين در قبال بازنشستگي 3 نفر

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه فرصت اشتغال در دولت فراهم نیست، گفت: ۲۳ میلیون نفر در سن اشتغال هستند که از بین این افراد ۲۱ میلیون نفر شاغل و ۲ میلیون نفر آماده ورود به کار هستند.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت : 22 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی و با نظارت دولت برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته است.

وی افزود: این درحالی است که اکنون فقط یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم که 31 درصد درآمد آن به صندوق توسعه ملی واریز می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: امسال 5 هزار و 400 میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم به بخش تولید و اشتغال پرداخت می شود.

نوبخت افزود: 90 هزار میلیارد تومان نیز به شرکت های دولتی پرداخت می شود که در طرح ها سرمایه گذاری کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت : 35میلیارد دلار نیز فاینانس برای اجرای طرح های تولیدی در نظر گرفته شده است که همه این مصوبات برای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه دولت از هر سیاستی برای ایجاد اشتغال استفاده می کند اضافه کرد:‌ امسال 41 هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی، سرمایه گذاری می کنیم که موجب بکارگیری بخشی از نیروی جویای کار می شود.

نوبخت درباره وضع نیروی اشتغال فعال در جامعه اضافه کرد: آخرین وضع اشتغال در کشور نشان می دهد از 76 میلیون نفر جمعیت کشور 23 میلیون نفر در سنین کار قرار دارند که 21 میلیون نفر آنها شاغل هستند.

وی افزود: ‌حدود 18 میلیون نفر در بخش خصوصی و حدود سه میلیون نفر در بخش دولتی کار می کنند.

نوبخت با بیان اینکه ‌حدود 2 و نیم میلیون نفر نیز آماده به کار هستند گفت: ‌اکنون با توجه به اینکه کارکنان بخش دولتی بیش از نیاز این بخش هستند دولت تلاش می کند برای جوانان در بخش خصوصی اشتغال ایجاد کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری افزود: فرصت اشتغال در دستگاههای دولتی فراهم نیست.

نوبخت گفت:‌پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کارکنان دولت از 550 هزار نفر اکنون به 3 میلیون نفر افزایش یافته است.

وی افزود: همه کشورها مشکل اشتغال را با ایجاد زمینه اشتغال در بخش خصوصی و تعاونی فراهم کرده اند و ما نیز در این جهت حرکت می کنیم.

نوبخت گفت:‌ در سال 92 از 210 هزار میلیارد تومان درآمد دولت حدود 23 هزار میلیارد تومان کار عمرانی در کشور انجام و بقیه آن صرف پرداخت حقوق و کارهای جاری کشور شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه اگرتعدادکارمندان دولت زیاد باشد درآمدهای دولت فقط صرف حقوق و مزایا به آنها می شود افزود: با توجه به اینکه در سال 93 ، بیست درصد بودجه دستگاهها را افزایش دادیم اما تلاش می کنیم امنیت و فرصت شغلی را در بخش غیر دولتی ایجاد کنیم.

وی گفت: در بخش نیروی آماده ورود به کار ، بخشی را که تحصیلات تکمیلی ندارند به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می کنیم تا بتوانند در بخش صنعت و کشاورزی شاغل شوند.

نوبخت افزود: به عنوان نمونه فقط 27 هزار دانش آموز در رشته کشاورزی در هنرستان ها تحصیل می کنند که باید این تعداد را افزایش دهیم.

وی درباره وضع افرادی که همه مراحل استخدامی را در طرح مهرآفرین دولت دهم گذرانده  و کد کارمندی دریافت کرده اند گفت: براساس بند “ب ” ماده 24 قانون خدمات کشوری که به ازای هر 3 نفر بازنشسته ، یک نفر مجوز استخدام دارد تلاش می کنیم همه این افراد را در سال 93 به کار بگیریم.

نوبخت افزود: این در حالی است که مجلس شورای اسلامی طرح مهرآفرین دولت دهم را از نظر قانونی رد کرد اما ما با بررسی که در معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور انجام دادیم ، اجازه استخدام افرادی که مراحل استخدامی را گذرانده اند براساس قانون خدمات کشوری داده ایم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: به همه دستگاهها اعلام کرده ایم که هر دستگاهی توانست از محل صرفه جویی منابعی را تامین کند افرادی که مراحل استخدامی را در طرح مهرآفرین گذرانده اند به کار گیرند.

وی افزود : ‌برخی مهندسان کشاورزی نیز که در مزارع کار نظارت را انجام می دادند براساس بند “ب” ماده 24 قانون خدمات کشوری در سال 93 به کار گرفته می شوند. برخی استانها اکنون این کار را آغاز کرده اند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درباره وضع نیروهای شرکتی نیز افزود: اگر سازمان های دولتی بتوانند منابعی را از محل صرفه جویی بازنشسته شدن سه نفر تامین کنند، با اعلام به دولت می توانند نیروهای شرکتی را استخدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام