آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نحوه ساماندهي 15 درصد نيروهاي قراردادي در سال 1393

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از امکانپذیر شدن استخدام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی که در دولت قبل در استان ها برگزار شده بود خبر داد و گفت: میزان استخدام ها براساس منابع مالی استخدامی استانی در هر استان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، محمود عسگری آزاد روز یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی علمی تبیین و ارزیابی رویکردهای ناظر بر اصلاح و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص تعیین تکلیف آزمون استخدامی استانی که در دولت قبل برگزار شده بود، اظهار داشت: به استان ها اعلام شده که هر کدام از استان ها که منابع مالی برای استخدام در سال جاری دارند، پیشنهادات خود را برای استخدام ارایه کنند تا مجوزهای لازم صادر و تا حد امکان پذیرفته شدگان در آزمون استخدام شوند.

تشریح چگونگی ساماندهی 15 درصد نیروهای قراردادی در سال جاری

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص چگونگی ساماندهی استخدام کارمندان بدون ضابطه در دولت قبل، گفت: این کارمندان به صورت قراردادی استخدام شده اند و استخدام رسمی نبوده اند البته قرار است 15 درصد از این کارمندان در سال جاری ساماندهی شوند.

وی با بیان آنکه این کارمندان از نظر تطبیق شرایط احراز و توانمندی ها بررسی خواهند شد، گفت: افرادی که با رشته تحصیلی در شغل های نامرتبط استخدام شده اند به بخش های مرتبط با رشته تحصیلی جابه جا خواهند شد.

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تصریح کرد: برخی از این افراد با توجه به سابقه خدمت و یا تحصیلات ارتقا شغلی خواهند یافت و یا برای تطبیق با شغل در نظر گرفته شده در دوره های آموزشی باید حضور یابند.

وی ادامه داد: البته این امکان وجود داردف قراردادی جابه جا شود و یا اینکه قراردادی نیز دیگر تمدید نشود.

عسگری آزاد درباره شرط سنی برای بازنشستگی نیز گفت: اکثر کشورها سن را مبنای بازنشستگی قرار داده اند به نحوی که فاصله تا امید به زندگی شرط بازنشستگی است.

وی از انجام بحث های کارشناسی در خصوص شرط سنی برای بازنشستگی در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون بررسی های زیادی دراین خصوص در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام