آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 92

ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال ۱۳۹۲ (مصوبه شماره۹۲۵۷/۹۲/دش مورخ ۸/۸/۱۳۹۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي)

ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال ۱۳۹۲ (مصوبه شماره۹۲۵۷/۹۲/دش مورخ ۸/۸/۱۳۹۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي)

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور – سازمان اوقاف و امور خیریه

به پیوست مصوبه «ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال۱۳۹۲» موضوع بند ۹۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که در جلسه بیستم مورخ ۴/۸/۱۳۹۲ شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است برای اجرا ابلاغ می‌شود.

ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال ۱۳۹۲

(مصوب جلسه۲۰ مورخ۴/۸/۱۳۹۲ شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جلسه ۴۱ مورخ۲۱/۷/۱۳۹۲ مجمع مشورتی شورا)

ماده­واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۴ منشور توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور اجرای صحیح بند ۹۵ قانون بودجه سال۱۳۹۲ کل کشور، مبنی بر تحصیل رایگان حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن‌کریم در دانشگاه­ها، شرایط استفاده از این مزایا به شرح ذیل تعیین می­شود:

الف. حافظان کل قرآن کریم

۱. دارندگان مدرک تخصصی درجه یک، دو و سه حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی – موضوع مصوبه جلسه ۵۷۳ مورخ ۸/۹/۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی

۲. حافظان کل قرآن که در اجرای قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم (مصوب ۱۶/۲/۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور به سازمان‌اوقاف و امورخیریه معرفی و موفق به قبولی در آزمون صحت حفظ کل قرآن‌کریم شده‌اند.

۳. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین­المللی، اول تا پنجم کشوری و اول تا سوم مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سال­های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲) در رشته حفظ کل قرآن کریم

۴. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانش­آموزی (طی سال­های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲) در رشته حفظ کل قرآن کریم

۵. سایر داوطلبان، در صورت احراز حفظ کل قرآن کریم بر اساس دستورالعمل آزمون موضوع بند دو توسط سازمان اوقاف و امور خیریه

ب. قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم (تلاوت تحقیق / مجوّد)

۱. دارندگان گواهی­نامه تخصصی درجه یک و دو قرائت قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی قرآن صدا و سیما – موضوع مصوبه جلسه نهم مورخ ۷/۱۲/۱۳۸۹ شورای توسعه فرهنگ قرآنی

۲. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین­المللی قرائت قرآن کریم پس از انقلاب اسلامی که از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام شده­اند.

۳. راه­یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سال­های ۱۳۸۵ تا۱۳۹۲)

۴. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانش­آموزی در رشته قرائت قرآن کریم (طی سال­های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲)

تبصره ۱- سایر گواهی­های مؤید حفظ کل و قرائت قرآن دستگاه­های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی اعم از داخلی و خارجی فاقد اعتبار در این خصوص می­باشد.

تبصره ۲- سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است، پس از مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار، اسناد مربوط به شهریه پرداخت شده توسط حافظان و قاریان متقاضی بابت نیمسال تابستانی ۱۳۹۲ و نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ را دریافت و هزینه آن را به ایشان پرداخت نماید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی  دکتر محمدرضا مخبر دزفولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام