بودجه 92

آیین‌نامه اجرایی بند (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور (مصوبه ۱۵۰۷۵۳/ت۴۹۷۸۴هـ مورخ ۱۹/۹/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

آیین‌نامه اجرایی بند (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور (مصوبه ۱۵۰۷۵۳/ت۴۹۷۸۴هـ مورخ ۱۹/۹/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت جهادکشاورزی ‌‌‌- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

معاونت علمی وفناوری رییس جمهور- سازمان ملی استاندارد ایران

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت‌وزیران در جلسه مورخ ۶/۹/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد تبصره (۲) بند (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

ماده ۱- تعاریف: در این آیین‌نامه واژه‌ها و اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- دستگاه اجرایی: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی وعلوم، تحقیقات و فناوری

ب- واحد تولیدی: واحدهای تولیدی غیردولتی صنعتی، معدنی، دام و طیور، دامپزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مجوز رسمی از مراجع ذی‌ربط.

ج- نوع تسهیلات: تسهیلات ارزی سرمایه در گردش

د- بانک عامل: بانک‌های صنعت و معدن، کشاورزی و توسعه صادرات ایران

ماده ۲‌- واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های اجرایی و یا دارای جواز تأسیس در مرحله تولید آزمایشی می‌توانند از تسهیلات موضوع این آیین‌نامه استفاده نمایند.
تبصره – بانک عامل در صورت توافق واحد تولیدی می‌تواند ارز تخصیصی به واحد تولیدی را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای وکالت از واحد تولیدی با تأیید دستگاه اجرایی از محل تسهیلات این آیین‌نامه پرداخت نماید.

ماده ۳- واحدهای تولیدی که در راستای بازسازی و نوسازی تجهیزات با هدف کاهش مصرف انرژی، تولید کیفی و مبتنی بر فناوری‌های نوین، توسعه واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) و ایجاد آزمایشگاه‌ها با هدف ارتقای کیفی فعالیت می‌کنند، با تأییدیه سازمان ملی استاندارد ایران در اولویت استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه قرار دارند.

ماده ۴‌- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صورت تأمین منابع مجاز است معادل مبلغ سه‌میلیاردوپانصدمیلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار در چارچوب ماده (۵) این آیین‌نامه در بانک عامل سپرده‌گذاری نماید.

ماده ۵- معادل مبلغ یک‌میلیاردوهفتصدوپنجاه‌میلیون (۱.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از منابع ماده (۴) این آیین‌نامه در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به شکل ارزی با معرفی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی بخش غیردولتی قرار می‌گیرد تا در جهت استمرار و افزایش تولید پروتئین دامی هزینه شود. همچنین حداکثر تا مبلغ سیصد و پنجاه‌میلیون (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از منابع ماده (۴) جهت سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص و مابقی تا سقف معادل یک‌میلیاردوهفتصدوپنجاه‌میلیون (۱.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار جهت تأمین مواداولیه، تجهیزات، قطعات یدکی و مواد مصرفی واحد تولیدی تحت پوشش وزارت صنعت معدن و تجارت اختصاص می‌یابد. در اجرای این آیین‌نامه رعایت سقف مبلغ مقرر در بند (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور الزامی است.

ماده ۶- اعطای تسهیلات با هر نوع ارز قابل پرداخت که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد، مجاز است.

ماده ۷- نرخ سود تسهیلات موضوع این آیین‌نامه و وجه التزام آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در زمان سپرده‌گذاری موضوع ماده (۴) این آیین‌نامه به‌بانک عامل ابلاغ می‌گردد.

ماده ۸- استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه با معرفی دستگاه اجرایی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

ماده ۹- بانک عامل موظف است ماهیانه گزارش عملکرد اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی موضوع این آیین‌نامه را برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه اجرایی ارسال نماید.

معاون اول رییس جمهور – اسحاق جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام