آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

ضوابط ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش (بخشنامه شماره ۳۶۳۰۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۳ وزارت آموزش و پرورش)

ضوابط ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش (بخشنامه شماره ۳۶۳۰۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۳ وزارت آموزش و پرورش)

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان…

با سلام

با توجه به سیاست های راهبردی وزارت متبوع و به منظور ساماندهی نیروی انسانی موارد زیر جهت رعایت و اقدام لازم اعلام می‌گردد:

۱- کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و پایین‌تر که سنوات خدمت ایشان به ۳۰ سال رسیده و استحقاق بازنشستگی دارند فقط در حوزه‌های آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی با اولویت دوره ابتدایی و منوط به توانایی تدریس و نداشتن کسر ساعات موظف در سال تحصیلی جاری، با تشخیص مدیر کل استان می‌توانند استمرار خدمت داشته باشند. تمدید خدمت این قبیل کارکنان با شرایط فوق با تشخیص مدیر کل بلامانع می‌باشد.

۲- کارکنان اداری با مشخصات فوق در صورت داشتن توانایی و صرفاً در امر تدریس با  انتقال به مراکز آموزشی استان می‌توانند از استمرار خدمت برخوردار شوند.

۳- بازنشستگی پیش از موعد با مقررات مربوطه و بدون سنوات ارفاقی در بخشنامه شماره ۵۶۲/۹۳/۲۰۶ مورخ ۲۰/۰۱/۱۳۹۳ رییس‌جمهور محترم محدود شده و منوط به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و تأیید رییس جمهور محترم گردیده است. لذا در موارد کاملاً استثنایی با تأیید کمیته‌ی برنامه‌ریزی استان و پیشنهاد مدیر کل استان برای طی مراحل پیش‌گفته اقدام می‌شود. بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران مشروط به تأمین اعتبار مورد نیاز تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.

۴- نقل و انتقالات کارکنان در درون استان و بین استان‌ها با رعایت بخشنامه ابلاغی امکان‌پذیر خواهد بود. مجدداً تأکید می‌شود در مناطقی که رشته/ جنس دارای کسری است از انتقال خودداری شود.

۵- مأموریت افراد از سایر دستگاه‌های اجرایی (ملی یا استانی) به وزارت آموزش و پرورش (مرکز یا استان‌ها) ممنوع می‌باشد.

۶- انتقال از سایر دستگاه‌های اجرایی (ملی یا استانی) و یا واحدهای تابعه به وزارت آموزش و پرورش در موارد ضروری و استثناء با پیشنهاد مدیر کل استان بررسی و اظهارنظر معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و تأیید اینجانب امکان‌پذیر خواهد بود.

۷- مأموریت و یا انتقال از وزارت آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها در جنسیت زن در صورت عدم نیاز با تشخیص مدیر کل استان امکان‌پذیر است.

۸- مأموریت و یا انتقال از وزارت آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها در جنسیت مرد در صورت عدم نیاز در پست‌های مدیریتی یا آموزشی (استانی یا ملی) با پیشنهاد استان و تأیید ستاد انجام خواهد شد.

علی اصغر فانی- وزیر آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام