وزارت آموزش و پرورش

اصلاح ماده واحده امکان شرکت نمودن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر (مصوبه شماره۷۰۸/۹۳/دش مورخ ۲۵/۱/۱۳۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

اصلاح ماده واحده امکان شرکت نمودن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر (مصوبه شماره۷۰۸/۹۳/دش مورخ ۲۵/۱/۱۳۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

(مصوب جلسه ۷۳۹ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – وزارت آموزش و پرورش – دانشگاه آزاد اسلامی

ماده واحده «اصلاح ماده واحده امکان شرکت نمودن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» که در جلسه ۷۳۹ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۲۵/۷/۱۳۹۱ وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

ماده واحده – «آن دسته از فرهنگیانی که دارای مدرک معادل فوق‌دیپلم و یا مدرک معادل کارشناسی می‌باشند؛ پس از ارزشیابی مدارک آنها، نسبت به مدارک معادل کاردانی؛ ۷۰ تا ۷۵ درصد و کارشناسی ۶۰ تا ۶۵ درصد واحدهای گذرانده شده، پذیرفته می‌شود و تحصیل این اشخاص در مقاطع تحصیلی بالاتر که قبول شده‌اند، مشروط به جبران کسری واحدهای درسی خود در مدت زمان معین مندرج در آئین‌نامه اجرایی این ماده واحده، می‌باشد.

تبصره ۱- این مصوبه صرفاً شامل کسانی می‌شود که در آزمون مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی و کارشناسی ارشد) شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند.

تبصره ۲- قبولی نامبردگان در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در مدت زمان مشخص مندرج در آئین‌نامه اجرایی این ماده واحده، ذخیره خواهد شد.

تبصره ۳- جبران کسری واحدهای پذیرفته‌شدگان صرفاً در دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش (شهید رجایی و فرهنگیان) امکان‌پذیر خواهد بود.

تبصره ۴- آئین‌نامه اجرایی این ماده واحده، با همکاری وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری براساس محورهای مذکور در ماده واحده و تبصره‌های فوق به تصویب می‌رسد.»

رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی- حسن روحانی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام